Pozorište

»

ПЕТ аи РА РАИ МИ

“6

бода 10. уробесј—

ни једаред није задоцнио. Никад, па билојће само тако моћи оценитл своју улогу п да је и стоти пут коју улогу глумио, он је измерити њену важност ; само ће тако моћи није глумио док најпре у очи дана представе, пронићи у дубину њену, у песниково срце, пре спавања, није улогу прочитао, и играо је у песникове узоре.

па главној проби најтачније као на самој Ако се дакле глумци отресу споменупредстави (В. „Позориште од г. 1876. тих махна, на ако стану заједнички озбиљно стр. 56.) радити, једно другог узајамно потпомагати

Тако пето од велике је корпети и зна-|и одушевљавати се за приказивачку учаја и читање целог дела, јер само се тако метност: позориште ће напредовати, оно може постићи потпуна целина у приказу. ће се узнети до оне висине, на којој ће поТако звана „читаћа проба“ није довољна, стати народном школом, која ће приступачна, што се у такој прилици много којешта бити својом поуком свакоме без разлике. пречује и изгуби, или се у хитњи и не Ко не напредује, тај мора опадати, ехвати. С тога ваља сваки глумац, који је јер у природи вастајања нема. „дастарад своме напретку, да пажљиво прочита јање је смрт свуда — а нарочито у уметцело дело пре представе п пре пробе, јер ности“ — вели Бенедике.

_———-> (>=) => 4»-=———

листићи.

СРПОКО НАРОДНО ПОЗОРИШТЕ. вица и има синчића; алимудро и примерно по(Фабрицијусова Ћерна.) Позоришна игра у нашање њено, поред лепоте, задобије јој срце

три чина, написао А. Вилбрандт, превео Ј. Крашћ. | пежењеног творнитара. Ни она њега не мрзи. — Приказана у Новом Саду први пут 30. де-| Међутим добијамо чудна појма о. њеном орду,

цембра 1885.) | кад је гледамо, како поступа с матером. Мрви Симпатичка личност није тај Фабрицијус је, презире Је а ова се из свег срца каје. А! никако. Први судбоносни корак учинио је __|та за матер нема горе казне, него кад је се

назад, као мама, јер се дао од своје младе и рођено дете одриче, а савест јој није сасвим лакоумне жене избацити напоље. И сад, умебто 1и07а. Ида признајс свој грех, али правда се да је узео њу на одговор, и њојзи „рукопшта- |млађаним лакоумљем и сад је готова, да учини телно“ очитао аџикуран, он је као депшератни све и сва, те да поправи преступе — у колико срндаћ лутао по улицамани — као човек — хтео с6 да. МИ Фабрицијуе се правда — има се и за“ туђом муком да се одржи међу живима. Као да | што =: али њему се прашта.

је баш морао живети! Онај, чије је имање, | Роле долази у ту немилу породичну распру ухвати га за гушу, а Фабрицијуе му забоде нож као Пилат у „вјерују · Нашао се ту, те тако у груди. Затим га осуде на 80 година робије. пива овима УЈОДН Он је МО КЕ 547“ Тамо се владао питомо, те га пустише повле | измирења и реда“; али силни сукоби осталих, на 24 године. | чијим петама је непријатно прикован жиг про-

# . з 5 - - ~ А г- ~ М Ида Рајнхолдовица имала је бурну прошлост, талости, изводе га из обичног колосека. Ов се

противну од свог мужа; јер док је овај седео с|налари уједаред У сред комешаја, а не зна ни оне стране браве, она је као певачица летела 6 58М Каро,

5 - : : – ; с Е БА. гране на грану, т. ј. из загрљаја у загрљај. | То је од прилике обележје главних 0004 Имала је и кћер од (првог) мужа; али ју је | остале су само стафажа, али доста нужна, стафажа. оставила, да би лакше могла виловати. Она је, | Са карактерима такве прошлости не да се на-

бар у радњи пред нама, једини трагичан карактер. "писати позоршина игра. Противности су и сувише

Напослетку су се обоје опаметили, кад су снажне, а да при сукобу не дође до јаке елек— оматорили. Фабрицијус је дошао Ролфу, да тричке струје, до севања и до громова, па и до тражи посла, а нашао је кћер, Ида пак дошла пљуска.

је да тражи кћер, а нашла је посла, Први неће Овај се последњи показао више у нартеру | . кћер, али она га хоће, Ида пак би хтела кћер, него на позорници, јер ми емо видели много лепо

али она је неће. — сузно. А то је по нашем мњењу слабија Међутим је та кћи, Агата, нашла прибе- страна те глуме. Прави трагички карактери не

жишта и радње у творничара Ролфа. Она је удо-|гоне нас на плач, они нас уздижу и одушевља“

ке

м- – - = даће