Pozorište

с – + о У НОВОМЕ САДУ У НЕДЕЉУ 12. ЈАНУАРА 1886, о

о

=. ТОДИНА 1]. • 4. БРОЈ. оф = “ 105 Феб

УРЕЂУЈЕ А. ХАЏИЋ.

Па

Излази за време бављења позоришне друживе у Н. Саду свагда о дану сваке представе, иначе сваког месеца по један пут на по табака. — Стоји за Нови Сад 40, а на страну 60 новч. месечно. —

О ГЛУМАЧКОЈ ШКОЛИ.

Призната је истина у позоришном све- Таква би радња подизала и слабије ту, да је глумачка школа од преке потребе |тлумце до извесне рутине пи складности, сваком позоришту, које хоће да напредује. |која је у опште у представама нужна.

Од ваљаног подмлатка позоришног Потреба глумачке школе појавила се зависи опстанак п будућност позоришта,ји у таквим позориштима, где управе могу као год од добрих школа у опште што|међу глумцима да бирају по драгој вољи. зависи опстанак државе. Тако нам каже п Лаубе: „Сад се сто

„Свака уметност“, —- вели Лесинг, пута више него икада морају глумци упу—- „мора имати школе, мора се у најмла- ћивати п васпитати. А ко то чиниг Ко то ђим годинама добрим начелима спремити може у шаблонским, од старине заосталим и управљати. Само тиме, марљивим учењем званијама > Интеданат седи на олимиском и трудом заслужује образовани у томе престолу и смеши се. Тамо доле, дубоко глумац право на част и на поштовање сво- под њим, нека се подмладак образује како јих сувременика. 'Гисућама година дока- може. Ако не може брзо, отпушта се. Тако зало је искуство, да први основ васпитања се сваке године изгоне млади таленти, којима, одређује човеку карактер за будућност. нико није дубље у очи загледао, изгоне се, Ти се утицаји не могу изгладити и они што су показали недостатке, који су обични утичу на цео живот. Сви осећаји, све|у сваког почетника. Ко ће да им погледа страсти, наклоности и способности морају у очиг Ко врши најважније звање у позосе управљати по свом првом зачетку, кад | ришту, звање психолога Ваља да редитељ се мекано, непокварено срце свакоме са- | Он нема времена за васпштање, ако се у вијању покорава. Колико је то правило 1 (от у томе разуме да васштава своје погледу моралне образованости несумњиво, другаре, који му и сами могу бити конкутолико је исто истинито и што се тиче ренти, и ако у опште има доста духа и образованости свакога уметника; а пошто образованости, које се најпосле у особитој се ваљано уређеном глумачком школом мери за то изискује. Тако је дошло, да може постићи обоје: неоцењива корпест|данас, на прилику у Берлину, хиљаду глатаквог завода доказана је јасно и неспорно.“ | сова вичу: Нема подмлатка позоришног, и

Питомци глумачке школе, теорпски изо- позориште је на пздисању.“ бражени, угледали би се на позорници на Глумачке школе од преке су потребе, старије глумце, и развијали бп таленат па за то се и заводе на све стране. свој, а старији опет, видећи за. еобом нов Овде је вредно споменути како се подмладак, који се за њима на уметничку образују Француски глумци. висину пење, не би попуштали у својој „Французи су рођени глумциј“ марљивости, у своме паштењу за све то узвикнућеш занесено, ако ти се дала прибољим папредовањем у уметности, бојећи лика, да гледаш како приказују глумци у ЊУ да их млађи не помраче и не потисну. | „Тћвасе гапбалз“. Све ти је ту једноставно,

ј.

А

2