Pozorište

(5

у

Па ено

морамо да живимо. Морамо се или уклонити њима 6 пута, или се с њима сувретати, морамо их поткопавати или им подлегати, Али нас сад већ више не изненађују, ми смо спремни да им дочекамо нападаје. Позорница нам је проказала тајну, како ћемо их изнаћи и како ћемо их безопасним учинити Она је лукавом претва-

"ралу екинула навучену образину, она је открила

мрежу, у коју нас лукавство и сплетка уплетоше. Превару и притворетво је извукла из кривуда-

Иде

| |

вих лавирината и на светлост изнела њихово страшно лице. Може бити, да се који блудник не ће застрашити од бирене на умору, можда еве слике кажњена завођења не ће његову жар разхладити, па можда је и лукава представљачица озбиљно себи предузела, да то дејство осујети — доста је ереће, да безазлена невиност сада познаје замке, које је чекају, а позорница да ју је научила, да не верује његовим заклетвама и да стрепи од његова обожавања. -

(Наставшће се.)

нешто 0 ВАНОЈ УМЕТНОСТИ.

27“. (Свршетак).

1 ; 4 вакоме народу и у свако доба потребни

(ФА су, дакле, чланови крепкога духа, људи, који су у стању савлађивати страсти своје за љубав општег мира и благостања, али маленим и политички равједињеним народима то је у толико већма потребније, Без великих жртава појединаца општи се идеали не реалиту никад. Колико ова истина важи за све народе и за сва времена у ошнте, у толико више за нас Србе. Ко ће од обичних смртних грађана да створи грађане Катоне, а од малобројних наших чета непобедиву јелинску армаду“ Бег сумње правац и дух вашшетања нашег.

Ми не ћемо, да наломињемо она питања, која су релативно, према нашој снази

велика; ми ћемо само е болом у души да конста-

_ тујемо један факат, а тај је; да за последњих

година у нашем јавном животу почиње наступати прилична анархија у погледу друштвеног морала. Ови ауторитети народни и државни, бачени су у прашину; свела се на обичне фразе, а врлине грађанске прогањају се као какво зло. У време, кад ваља за. своје личне интересе п прохтеве највећма да се жртвујемо на жртвенику општих интереса, ми чинимо по готову обратно.

Тако је! Ми можда плано релативно и добрих државника, најчара, војековођа, књи-

елужба народу своме

жевника ; ми пмамо и довољно учених људи, али Колико имамо људи крепкога карактера!

Личности, које посвете свој живот васпитању свога народа, путем лепих вештина, заслужују, као и остали учитељи његови, свако признање и захвалност, тим више, што је живот њихов најчешће проткан најцрњим патњама и невољама И код великих и модерних народа начин

"њихова живота није регулисан тако, како би

они, односно њихове породице биле колико толико овигуране од беде, јер то у неколико условљава и сам начин, којим они служе општем добру, али код малених и сиромашних на“ рода, као ми што емо, то је још горе. Сама установа овога друштва најбољи је докав за ово. Ко се од нав не сећа покојних глумаца наших, који су нас читава два покољења одушевљавали игром својом, износећи нам јунаке, који ву у стојичкоме одрицању тражили задовољства, себи. Али онп су умрли, пи потомци њихова, као и деца још многих свештеника друштвенога морала, остављена, очекују наше помоћи. Прилике захтевају од нав много жртава и доста самопрегоревања. Нужно је одржати у снази еве оне установе и сва предузећа, које добру воде. Тиме се улива храброст у срца бораца и буди се племенита сујета за славом!

–——=–—=и Пусти >

_ СРПСКО НАРОДНО ПОЗОРИШТЕ. · (Влатан најдан. Комедија из јавног живота у три чина, написао дон Томас Родрихујес Руби,

===> Есн- >

са шпанског превео Хајм Давичо.)

Не знам ко је то тако хтео, да ли случај или управа, доста то, да је и друга новина ове