Prosvetni glasnik
п и с
821
III Разрешени су: у вароши београду : г. Петар МарковиА, учитељ II разреда школе палилудске, 18. Новембра о. г. у књажевачком округу : г. Јован Маџарац, учитељ шкоде црнољевичке, 20. Новембра о. г. г. Светозар ПетровиК, учитељ III разреда школе кљажевачке, 24. Новембра о. г. у крушевачком округу : г. Сретеп М. ХаџиЛ, учитељ III и IV разреда шкоде трстеничке, 18, Нснембра о. г.
у пожаревачком округу : г. Љубомир МиладиновцК, учитељ IV разреда мушке шкоде у Ведиком Градишту, 18. Новембра о. г. у тоидичком округу : г. Стеван Болманац, учитељ шкоде крушачке, 10. Новембра о. г. у дрноречком округу: г. Стеван Николип, учитељ шкоде ласовске, 18. Новембра о. г., по модби. у чачанском округу : г. Младен ПоиовиК, заступник учитеља школе тијањске, 19. Новембра о. г.
"V Тч/Ј I 3 л. Ђуро ДаничиК, проФесор Ведике Шкоде, 5. Новем- Михаило Остоја , проФесор крагујевачке гимнабра о. г. у Загребу. ј зије, 4. Новембра о. г. Београду.
Р А С П И С МИНИСТРА ИРОСВЕТЕ И ЦРКВЕНИХ ИОС.НША
евижа начелсгвима и уирави вар Београда и Мајдаи-Пека У след тога што до сад никако није бидо уређено превођење ђака основних шкода из млађих разреда у старије, него је то остављено бидо једино на оцену и савест паставницима, као и услед тога што је та, неодређеност показала штетне посдедице, јер су од тога трпеди с једне стране они учитељи старијих разреда који су добијада неспремну децу од својих другова из млађих разреда, а с друге стране и сама деца која су намерно задржавана да, као сиремнија, радн одакшице учитеља, остану коју годину више у разреду који су свршиди с добрим успехом, иди, да као неспремна предазе, онет ради олакшице учитељеве, у старији разред те да доцније коначно застану у своме умном развијању, нашао сам за потребно проиисати ово што иде: 1. На крају сваке године школске, а на некодико дана пред додазак школског надзорника, имаће учитељ за сваког свог ученика свести своју оцену : да ди је спреман за прелазак у старији разред иди није. 2. Ту своју оцену записаће учитељ у књигу уписницу, поред имена сваког ученика, у нарочиту ру-
брику, речима : ирел,ази и не арелази. Досадашњи начин оцењивања изразима : одличан, врло добар, добар, слаб и рђав може се задржати на норедо с. овим новим начином који се прописује, но овај посдедњи сматраће се од сада као гдавни, који ће оддучивати прелазак иди неирелазак ђачки у старије разреде. 3. По књизи уписници, кад се понуни овако као што се прописује, учитељће имати израдити два засебна списка, од којих ће у једноме бити забедежена нмена оних ђака који предазе, а у другоме онихкоји не прелазе. Те снискове предаваће учитељи дотичним надзорницима школским на њихову употребу. 4. За време испита дужност ће бити сваког надзорника, према упутству у коме ће се то нарочито нагдасити, да проконтродише оцене које је наставник сваком свом ученику забедежио. За које оцене нађе да су неумесне, он ће их имати иснравити, и то ће нарочито напоменути у примедби исиод имена ђачких у уписном протокоду. С обзиром на ову иоследњу околност, као и на саму важност овога посла, потребно је да се сваки наставник основне школе руководи вајозбиљнијим и савесним разлозима, кад поред ђачких имена буде