Prosvetni glasnik

ИЗВЕШТАЈ О ИСИИТУ ЗРЕЛОСТИ у БЕОГРАДСКОЈ ГИМНАЗИЈИ

У ЦРПОРЕЧКОМ ОКРУГУ : г. Крста ВељмовиК, учитељ осионне шкоде малоизворске, 9. Јула ове године, пошто је дужност нанустио. г. Божидар ЈовамовиЛ, заступник учитеља шкоде у Доњој Белој Реци, 23. Јуда ове године, због сдабе оцеие.

Умрли: Стана СимиИка, учитељица IV разреда женске школе крагујевачке, преминула је 4. Јула ове године. Сиасоје БошковиК, заступник учитеља школе големоселске, у враљском округу, убијен је ноћу између 23. и 24. Јула ове год.

Извештај министарског изасланика О ИСПИТУ ЗРЕ<ЛОСТИ У БЕОГРАДС^ОЈ ГГМИАЗИЈИ ЗА ГОДИНУ 1 884-85.

Госаодипе министре! Којим је редом овогодишњи испит зрелости у београдској гимназији из лојединих предмета држан, колико је ученика испит полагало и са каквим успехом, известио Вас је одмах по свршеном испиту управитељ гимназијски, г. Козарац. С тога ематрам за не потребно да то понављам, на Вам подносим само нримедбе своје не показани успех абитуријената у појединим предметима, а уједно и неколике примедбе на нека правила за испит зрелости. Успех у Француском Језику показали су ученици, може се рећи, врло добар, кад се на ум узме оекудица у потребним учебницима и незнатно време, које је дато томе језику. Но још много већег успеха у овоме предмету, а са много мање муке и натеге од стране ђака и про®есора неће битп све дотле, док не буде иретходило бар једногодишпе или двогодишње учене језика латичског и докле год се не буде учеиицима у руке дала добра француска граматика, према граматици добро удешени примери за облике Француске, удесне француске читанке и синтактични задаци за превођење са сриског на Француски.

Усиех у Пемачком Језику изостао је далеко од онога резултата, какав би се могао очекивати с обзиром на то, да се овај језик учи кроз свих седам разреда. Но не треба се ни томе чудити. Може се не 7, већ двапут и трипут по 7 година учити немачки језик у гимназији, па се опет неће све дотле научити, док год се не иснуне они исти услови, које сам навео говорећи о успеху у језику Француском. Што се тиче успеха у Сриском Језику .ч у Историји литературе, рекао бих, да је врло добар", судећи по одговорима ђачким на ностављена питања. Но не могу овом приликом ни то прећутати, како се мени чини, да се у нас у опште много учи тако зване „Историје литературе м , и да у наших свршених гимназиста, а доцније и у великошколаца, има много више туђег мишљења и о најглавнијим делима разних пасаца, него своје рођене интуиције у њих. Испит из Математике, Физике а Јестаатвенице испао је повољно. Знање Псторије Света, какво је показано на исииту, заостало је далеко иза онога знања, какво би требало трижити од свршених гимназиста. А заостало је за то, што се овај предмет учи само три 56*