Prosvetni glasnik
б
ГОДИШЊИ ИЗВЕШТАЈИ СТАРЕППША СРЕДЊИХ ШКОЛЛ
тим понављано. Недељои и празницима тумачено је Јеванђеље и неване су црквене песм«. Наставник овог предмета мишљења је, да би требадо Обредословљв пренети у IV разред из разлога, што ученици требају најнре да се унознају са тајнама. Предмете ваљадо бн, према програму нове написати. 2. Сраски Јвзик свршен је у I, II и IV почетком Маја, а у III раз. у подовнни тога месеца. Наст.авник тога предмета мишљења је, да је веома много и несавдадљиво материјада из Срнског Језика одређено за III разред и да би ваљадо то некако изменити. При иредавању наставник је имао грдне муке и не може се нохвјдити оиим успехом, који је очекивао, због окодине/у којој се ово место и крај надази. Писмене је задатке задавао нрема правидима, ади је мишљења да је много задатака иравилџма одређено; но да би ваљадо оставити по два, надвише три задатка у сваком разреду за два месеца. Сдужио се књигама господина Ст. Новаковића, а у I разреду и градивом којеје за тај разред написао господин Жив. П. Симић. 3. Еемачки Језик у I разреду свршен је крајем Априда. У II, III и IV завршена су предавања крајем Маја. Еако су ученици ова три разреда прошде шкодске године радиди са непотнуним бројем часова, то ове године нису могди свршити цео програм. Што се тиче пак наставе Немачког Језика у оиште, наставник тога предмета иримећује, да се ведики део тешкоћа може узети на рачун методе, која је употребљена у Траутовим књигама и које нису удешене за шкоду. Друга је незгода, што програм за Немачки Језик не стоји у складу са програмом за Сриски Језик, те настав-
ник немачког језика готово у свима разредима долази у подожај, да обрађује у Немачком Језику неко граматичко правидо, које се у Српском Језику још није нрешло. 4. Географија свршена је у II раз. у почетку Априла, а у I, III и IV раз. у нрвој ноловини Маја. За предавање овог нредмета има у заводу два глоба и разне Физичке карте. Политичких карата ни ОЕе године није било. Но у овоме погледу учињен је још раније нуждан корак. Еао и прошле тако су и ове године ученици правили карте (мапе), те им је олакшано било учење. Тако су исто цртали кредом на табли поједине државе, да би им обдике лакше запамтити могли. б. Сриску Историју предавали су двојица. У III раз. предавао је г. Вуја Величковић и он је завршио предавања са царем Урошем. Остали део ирограма остао јв нв довршен с тога, веди, што му није достадо времена, јер за тај предмет није било ручне књиге за ђаке, па је морао нешто и диктовати. У помоћ је дао деци и историју Убавкића. Диктовање из Српске Историје било је нетто по Калају, а нешто по Панти Срећковићу. У IV разреду из Сриске Историје нрограм је свршен у првоЈ подовпни Маја. Да би ученике из раније навикао на саморадњу и да не би у времену губили диктовањем — наставник је само причао на часу, а ученици су бележили. Велешке им износе 10 —15 табака. При предавању узимате су у помоћ и народне песме, у којима би се налазили спомени каквог историјског догађаја. Осим тога наставник је упућивао ученике да и сами читају извесна историјска дела. У опште може се рећи, да ђаци овај предмет прате са вољом и радозналошћу и с тога им не пада тршко.