Prosvetni glasnik

290

СЛУЖБЕНИ ДЕО

само остаје, да тај материјал упишете у ваш Формулар, и по свима рубрикама саберете главну суму. 2. Наставничке оцене с осталим подацима, који су означени у обрасцу | 2 3. Статистичке податке о издацима на основне школе, по обрасцу који Вам се у прилогу '! 3 шаље. 4. Статистичке податке и оцене о ггродужним школама, које ћете засебно изложити. 5. Статистичке податке и напомене о приватним школама, којих је било у кругу Вашега рада. Нарочито Вам се наглашава, да по свима обрасцима и свима рубрикама изведете збир, јер ће Вам се без тога. обрасци вратити. 6. Списак школа, које би требало у интересу детињег здравља затворити због тога, што су школске зграде рђаве. 7. Кратке белешке од ваншости за сваку школу посебице, из којих би се нарочито могло видети, шта у којој школи није добро. У овнм белешкама можете ми саопштити Ваше, разлозима поткрепљено, мњење : шта би одмах требало у општем школском интересу наредити, да се у појединим школама, које сте Ви прегледали, учини, те да се отклоне сметЕБе и да се школа доведе у ред. Ове белешке о свакој школи и свакоме наставнику треба да су кратак али једар опис, из кога ће се моћи видети све, што је од вредности и што треба да се зна. Овај извештај не ће се штампати у целини, али се све што је важно може из њега повадити и штампати. Како не ћете подносити засебан општи извештај о свима школама, то гледајте да Вам овај посебни извештај буде што потпунија слика сваке школе. У овоме извештају означићетекод сваке сеоске школе: има ли наставник дан ораће земље, и има ли школа довољно пространо двориште и врт, онако, како је прописано чл. 2. ( (Правпла о грађењу школа и намештају школском" (в. (( ПросветниЗборник в стр. 540), и како је школски врт обрађен. ПБр. 7381. 21. маја 1891. год. У Веограду. Министар аросвете и црквепих иослова, јк НДРА ^ИКО^ЛИЋ

3 А Д А Ц И професорским приправницима, за израду писмених састава код куће, ради полагања професорскога испита На осеову тачке а.) члаиа 12-ог закона о проФесорскпм иснптима, а с погледом на члан 7-ми истога закопа, миннстар просвете н цркв. послова, по предлогу Гл. Пр. Савета п по саслушању дотичнпх Факултета Велнке Школе, објављује ове пнсмене задатке за израду код куће : I. Из српскога са старословенским језиком и литературом, а.) Из сриског језика са старим словенским. 1. Деобе именске н глаголске промене у редове н разреде у граматнкама старословенскога и српскога језпка од 1822. године до данас. 2. Исторпја деФективних имена и глагола у српском језпку. 3. Исказпвање додатака за време, начин и узрок падежима без предлога и с предлогом у српском језнку. 4. Наставци за извођење у српском језику речи које значе: радпна, рађу и дело; људе п стварп; каквоћу II још нешто осем ње; справу и место; једну ствар пзмеђу многнх; деминуцију и аугментацнју код нмена н глагола. б.) Из историје сраске литературе. 1. Наша новпја драматпка од 1780. до 1880. године, пзворна, с погледом и на преводну. 2. Пажња наших старијих списалаца према нашнм народапм умотворннама: бпло у подражавању, бнло у унлетању појединих комада у своје сппсе, било у нарочптом објављпвању, а све до 1814. године. 3. Разлике међу првнм и другим периодом српске књижевности по садржнпн, облпку и следпма. II. Из латинског и грчког језика, а.) Из лагинског језика. 1. Нека кандидат назначи све реченице пз првих седам биограФпја Непотових (Мнлтнјада, Темистокла, Аристида, Паусапија, Еимопа, Л.псандра и Алкибијада), за које важи сопбесиИо 1етрогит; нека ту консекуцију објасни п уједно преведе све наведене примере.