Prosvetni glasnik

СЛУЖВЕНИ Д Е 0

559

ПЕНСИОНОВАЊА Претписом мипистра просвете и црквених послова пенсионоваиа је : Милева ЈанковиЛка, класна учнтељица Више Женске Школе у Београду, 25. октобра ове године. РАЗРЕШЕЊА Претписом министра иросвате и црквених послопа разрешене су: Јелисавета СубагииКева, учнтељица Више Женске Школе у Београду, 3. октобра ове године, по молби, 11 Босиљка Мајзнерка, учитељица женскога ручиога рада, 12. октобра ове године. РАСПИСИ И ОДЛУКЕ МИНИСТРА ПРОСВЕТЕ И ЦРКВ, ПОСЛОВА Н АСТАВНИ ПЛАН за гра!,анске школе 1. ВАГОШКЕ 1, Мау^а хриш^аис^а и Моралие поу^е Циљ: Иуђење и развијање религијских осећања; иознавање хршпћанских истина, свештених радња и црквених ствари. I разред (2 часа). Одабране приче из свештене историЈе Старога и Новога Завета (по хронолошком реду). Молптве и песме за учење на памет и за певање. II разред (2 часа). Христова наука по његовим прича и изрекама са читањем и гумачењем .Гепанђеља. Молитве и песме. III разред (2 часа). Кратки катихизис и најглавније из обредословља. Молитве и песме. Нааомене: Кроз све разреде треба провести подесне моралне иоуке о човечјим дужностима: хришћанским (нрема себи, према ближњему, према Богу) и грађанским (према породици, друштву, држави). 2. Српсл^и јези^ с писмеиим саставима Циљ : Правплно читање и нотиуно разумевање чланака по садржини и облику. Усмено и писмено изражавање без ногрешака и дијалектичких особина. Потребна лакоћа у састакљању пословних и нригодних писама, која се најчешће уиотребљава ЈУ У грађанском животу. — Познавање најбољих производа из новије књижевности, у колико то донушта моћ схватања, ученика. I разред (4 часа). а) Читање и усмена вежбања: Читање чланака. Разговор о читаним чланцима са оознром па расиоред (днспозицпју) и главне

мисли. Усмено причање. 5'чење на изуст и декламовање народних и уметничких песама. Слободно ирепричавање песама и чланака у прози. — Бежбање у правопису у вези са гласовним законима. — Разликовање простих и сложених реченица у оиште. Проста реченица, њене врсте и саставни делови. Ред речи. Врсте речи, поглавито имена и глаголи. Промена речи, нарочито са обзиром на правила, противу којих се најчешће грешн у говору. б) Писмени састави: Препричавања (вернија н слободнија). Разиа пригодна и пословна писма (поруке, понуде, извине); објаве, наредбе, рачуни, признанице итд. II разред (4 часа). а) Читапе и усмена вежбања: Читање чланакаи разговор о читаним чланцима. Вричање. Учење на изуст и декламовање народних и уметничких песама. Усмено и слободно препричавање чланака у прози, као и у I разреду. Познавање најбољих писаца по њиховим чланцима, који су унети у чптанку. — Основи ,за разумевање лепога облпка (ритам,стих). Епска и лирска врста песама у ошпте, у колико је то уието у читанку. Продужење нравописних вежбања са наЈглавнијим гласовним законима. Свезивање речвнпца. Реченички склоп. Приређене, подређене п уметнуте реченице. Неироменљиве речи. б) Писмени састави: Описивање, иоређење и излагање, свагда ио припремној настави, која ,се врши у облику разговора; слободно пзлагање онога, што се нриметило, доживело, читало или чуло. Писма као и у I разреду, а оснм тога још: извештај, опомена, жалба, обавештај, распис, препорука; објаве, Фракт ; пријем, отказ ; сведоцбе о служби. III разред (4 часа). а) Читање и усмена вежбања: Читање чланака и разговор о садржини и облику. Учење на изуст п декламовање песама као и у II разреду. Иричање. Слободно нрепричавање научених и прочитаиих иесама. Усмено исказивање садржине оиширнијих чланака у нрози. — Важније врсге енских, лнрских и драмских песама, у колико их има у читанци. Фигуре говора. Кратке биограФије најважнијих српских иесника, чије су песме унете у чнтанку. Тачно нознавање реченичиог склона, нарочито сложених реченица а са обзиром на њихово значење. Иреглед најважнијих правилаза нравопис и питернукцију. Промена речи. б) Писменџ састави: Већи писмени сасгави, о којима је претходно вођен разговор. Вежбање у распоређивању грађс, која је ученицима позната. Писма; давање, иотраживање (молба); попис имаовине (инвентар); обвезннце; уговори о иабавкама и закупу, телеграми.