Prosvetni glasnik

548

ПРОСВЕТНП ГЛАСННЕ

научно градиво рахат може свршнхи за 2 тромесечја. И док се у једиом разреду наставник и ученици сатру радећи, дотле се у другом башкаре и научно градиво, тако рећи, развлаче до пред сам свршетак шкодске годнне. Примера ради наводим овде немачки језик у II, математику у II и VI и иеторију у III разреду, који имају огромне програме. Нарочнто геометрија у VI р. апсолутно се не може свршити са 2 часа недељно. С тога су наставниди немачког јеЗика у II и математике у VI држали ванредне часове педељом пре подне. Сушта је противност н. пр. земљопис у III р., јер је један придичан део овогод. програма пређен већ прошле године у II разреду, те се ове године само понавља. Ова преоптерећеност у неким разредима од огромне је штете по стварни успех, а и по здравље ученика. С тога при грађењу нових програма треба водити озбиљно рачуна о масп научне грађе, која се у ком разреду може свршити без велнке тешкоће. Што се тиче самога начина оцењивања, морам да напоменем, да се у овој гимназији ученичко знање у опште добро цени. Да је то доиста тако, доказују Факта, да наити ученици у другим заводима добивају боље оцене. Какав је према томе био усиех у појединим предметима и разредима, показује табел.арнн преглед свих оцена, по коме су прорачунате средње оцене за сваки предмет н за сваки разред нонаособ, а затим и средњи резултат за сваки предмет у опште. Кад се ови прегледи упореде с онима за I тромесечје, онда излази, да је у II тромесечју постигнут бољи успех. За доказ тога тврђења наводим овде ове Факте: 1). Од целокуиног броја оцен& бидо је: одличних • • 9,6%, дакле за 0,21% више него у I тромес. врдо добрих • 23,5 л „ 0,95 , „ „ „ добрих ■ • • 53,2 „ „ „ 4,11 „ „ „ „ „ сдабих • • • 13,7 „ „ „ 5,27 „ мање „ „ „ ' 2.) Док су у I тромес. сл.аби ученици имали превагу над ученицима без слабих оцена (57,59% према 42,41%), опао је у II тромес. број слабих ученика на 47,85%, дакле за 9,47%. 3.) Иоред мањег броја слабих ученика важно је напоменути и тај Факат, да сваки од тих ученика има сада мање слабих оцена, него прошлога тромесечја, што се види из овога прегледа: у ПРВОИ У ДРУГОМ ТРОМЕСЕЧЈУ ТРОМЕСЕЧЈУ С једном слабом оценом било је: 15,71°/ 0 , 18,25%; + 2,54% С две слабе оцене „ „ 16,23 „ 13,41 „ — 2,82 „ „ трн „ „ „ „ 16,23 „ 9,14 „ — 7,09 „ „ више од 3 слабе оц. „ „ 9,42 „ 7,05 „ — 2,37 „ Свега • • -57,59%, 47,85%; — 9,74% Ови бројеви доказују, да је у II тромес. број ученика са 2, 3 или више слабих оцена за 12,28% мањи, него у I тромесечју. Од ових ученика 9,74% поправило је. све слабе оцене, и 2,54% остало је с једном слабом оценом. Ова.ј напредак огледа се у табели средњега успеха. Најбољи је успех у веронауци, затим долазе: Француски и грчки језик, исторпја, прир.