Prosvetni glasnik

184

ПРОСВЕТНИ Г.1АСНПК

С тога Вам нредоручујем, да ову наредбу саопштите свима наставнпцима поверене Вам школе и да у утатељском већу Ваше школе утврдпте постуинп низ дртежа за све разреде, а тако исто да се посаветујете и о градиву за писаље као и ваквоћи писања и нашна предавања. На крају школске године ће се свакојако прпредитп изложба тих радова из свију београдских шкода на једном месху, ако у томе само не буде непредвиђеннх ирепрека, и тада ће се поред ученпткбх имена на збиркама изложити и ижена наставника. Да не би на ту пзложбу дошли којекаквп радови, то се овим о томе и пзвештавате на време. Изложиће се пак сви радови, који се иреко године буду радили и то по реду, како би се могло увидети, да ли је ученпк једнога разреда напредовао или не у даљем раду као и колика је заслуга односно немар дотичног наставника за тај напредак односно назадак. Трећи лреглед ћу извршити с иамером, да констатујем успех, као и Да бих увидео, у колико су моје иримедбе биле од утицаја на поправку самога рада. Не ласкам себи, да ће се оваквим радом одмах постићи какав велики успех, али верујем, да би се у дугом низу година оваком праксом ојачала практична спрема наставника и на тај начин н успело већма у васпитању нашег подмлатка. Ја се нисам задржавао само на поукама после прегледа, већ сам покушао, да то чиним и помоћу лектире. Тако н. пр. на мо.ју препоруку већина лрестоничких наставника је добавила „основе педагогике" одпроФ. Г)г. \\ . Кеш-а и .елементе психологије" од директора учитељске школе Н. <1е'Еаа1-а (разуме се у српским преводима). За сада сам се само на томе задржао, а кад буде организована централна кљижница за све школе у Београду, онда ћу их моћи, и без великих њихових жртава, упућивати на добру лектиру. Најпосле, од превелике су важности по усавршавање учитеља предавања из разних области васпитања. Ја сам за то спремио читаву серију предавања, коју ћу у току године да држим, док се буде осветлила и удесила дворана палилулске основне школе. За сада пак побудио сам неколико бољих наставника, да они држе предавања из оних области, којима су се нарочито бавили. Тако је о иочетном иредавању читања држао лредавање г. Мих. Јовић, прив. виши учитељ Грађанске Школе, а сада долазе на ред предавања г. г. Мих. Станојевића, учит. на Ист. Врачару, о ириродним наукама у народној школи са гледишта заједница живота и човечанскога културнога рада, н Дим. Ј. Путниковић, пр. вишп учитељ Грађ. Школе, о наставним средствима, која су била изложена на иариској изложби. 9 4. Подстрекачки надзор Овдашњи су учитељи-ице, као што сам већ напред поменуо, живели подвојено, без јачег духовног додира. Ја сам покушао да ту везу заснујем и да учиним те да у тој вези и заједничким радњама са својим друговима учитељи иалазе духовнога задовољства и тиме с.е крепе за нова напрезања, нов рад у школи. С тога ми је добро дошло било, кад је један учитељ на првом већу предложио, да се оснује учитељски певачки хор. Учитељи су то прихватиди и ко је хтео и имао воље за неговање те уметности, тај се и уписао за члана. Тај ће хор дати у школским зградама неколико