Prosvetni glasnik

1656

ПРОСВЕТНИ ГЛАСНИК

жења и лица, морају имати тии државиих шкода. Али одстуиања од тог правила може доиустити мииистар иародне просвете, ако се буде молило уобичајеним редом. Напомена 2. Средње школе, [које се издржавају искључно о трошку градова, земсгава, друштава, сталежа или приватних лица, могу се разликовати од општега типа под условом да имају нарочити допуст од министра народне просвете за сваки посебни случај. 2. Задаћа је средње школе васпитавати омладину и давати јој по могућству заокругЛ>ено средње образовање а у исто време спремати је за ступање на више научне заводе. Заједно с тим, прва три разреда средње школе морају имати завршни течај. Напомена. Учеиици, који су свршили ниже школе, које се својим програмом прибли:вују програму за прва три разреда средње школе, могу ступати у IV разред кад положе накнадни испит само из оиих предмета, којих нема у програму тих школа, а такође и из главних предмета. 3. Средња шрола има седам разреда и сваки траје годину дана. 4. Прва три разреда средње школе морају бити заједнички и обавезни за све ученике. У њима се предају ови предмети: Закон Божји, руски језик, народна и општа историја и геограФИЈа, аритметика, природне науке, нови језици, слободноручно цртање, геометриско цртање и краснопис. Напомена. Ученици. који су успешно свршили нижи течај средње школе (прва три разреда) а неће наставити образовање у тој школн, добивају нарочиту сведоџбу о завршеном нижем образовању. 5. Почињући од IV разреда, ученици средње школе деле се на две групе: једни уче цакнадни курс природних наука и граФиске вештине, други у замену за те предмете у истим часорима уче латински језик. Заједнички предмети за обе групе ови су: Закон Божји, руски језик с основним појмовима из логике, књижевност народна и општа, познавање закона, позна-вање домовине, Француски и немачки језик, математика, Физика, космограФија, историја народна и општа, геограФија и прнродне науке. 6. У свима уциверзитетским градовима, као и у Вилни, у једној од средњих школа у и>има морају се предавати као обавезни предмети грчки и латински језик. 7. Предавање грчкога језика као необавезног предмета може се допустити по нарочито утврђеном програму и у другим средњим школама ако буду допуштала економска средства, могућност размештаја и број ђака који буду изјавили жељу да уче тај језик. На таквим истим основима може бити допуштено и предавање инглеског језика у средњим школама. 8. На васпитање ђака и на навикавање њихово ка школској дисциплини мора се обратити нарочита нажња; уз то мора се појачати нредавање гимнастике, војених и физичких вежбааа, исто тако увести покретне игре, шкодске екскурзије и шетње, а где буде могућности и ручни рад. 9. Дипломе о зрелости укидају се. К,оји ђаци сврше успешно школу добивају сведоџбе о завршеном средњем образовању и имају право да ступе на више научне заводе на овакав начин: