Prosvetni glasnik

НАУКА И НАСТАВА

1669

Опште допадање изазвао је онај део извепгтаја, у којеи се говорило о начинима за придобијање младих људи за наставничку службу а нарочито о мерама да оживи педагошка средина. При том је један од чланова комисије исказао мишљење, да би се у том погледу много допринедо, кад би се осдабила уредба о педагошкој ствари, која данас постоји у облику различних објашњења. Други члан комисије споменуо је, да учитељски зборови веома симпатични сами по себи и несумњиво корисни у смислу уредбе, који су подесни да леио утичу на педагошку средину, не морају имати облик курсева, који не само што неће привући пажњу наставника, па ма под чијим руковођењем били организовани, већ ће пре изазвати негативно на чак и хумористично држање. Што се тиче питања о спреми наставника за нове језике, није учињено никаквих нових иредлога до онога што је речено у извештају сем мишљења које је исказао један члан комисије, да би корисно било, с помоћу стипендија за ступање на романско-германски одсек историско -ФИлолошког Факултета привући младе људе немачког и француског порекла, који свршавају курс у школама при црквама туђих вероисповеди у Петрограду и Москви. На завршетку дискусије, коју је изазвао извештај М. М. Алексјенка већина чланова изјаснила се за предложено уређење педагошких семинара при школским окрузима. С рускога В.

ПРЕДАВЛЊА ЖЗ ПРИРОДНИХ НАУКА — СА ГЛЕДИШТА ЗАЈЕДНИЦЕ ЖИВОТА ЗД III И IV РАЗ. НАРОД. ШКОЛЛ ио Твихаузну удеоио МИХ. М. СТАНОЈЕВИЂ УЧИТЕЉ

(СВРШЕТАК) Ливадскж поток (вемљописно) Циљ. Данас ћемо учити н'ешто о нотоку. Припрема. Поток долази од потицања. Кад вода изавре из земље, не остаје на једном месту него потиче одатле даље. Поток тече с вишега места на ниже. Наш ноток силази с М. брда. Утиче у Н. реку. С једне и друге стране потока по обали жуте се љутићи, а лети расте пуно и споменка. У потоку има риба и жаба. По дну има пуно шљунка. Код Б. је направљена воденица; њене точкове окреће вода овог потока.. Нутање, мостови и т. д. Излагањв. 1. Докле смо ми оно путовали „уз поток" ? (до изворајј>. Шта бива на извору ? (Извире вода из земље). Па остаје ли ту та водр, ; ? Како се она то скупља да заједно тече? А како јој је то место аоје ■она направила за свој ток? На шта личи? Шта оно има по дну ко-