Prosvetni glasnik

РАДЊА главног ПРОСВЕТБОГ САВЕТА

655

XX. ИЗ ОТЕНОГРАФИЈЕ: (Почиње од V. Разреда) Први течај Основна вежбања у писању слова, речи и реченица. Скраћивање речи. Други течај Вежбање у писању по диктовању. Упутства за бележење предавања. Читање стенографских бележака. Помоћна књига: Стенографија од Јована Миловановића.

Програми су спроведени г. Мииистру овим писмом, које је у седиици прочитано: Госиодине Мимистре, Према Вашем акту од 15. септембра 1899 године, ПБр. 9960, Главни Просветни Савет приступио је одмах изради нових наставних програма из свих предмета за све три врсте средњих школа. Савет је најпре одредио нарочите комисије за израду нојединих програма; па. после, чим је добио који програм, он га је, у присуству дотичне комисије, претресао. На неке је програме морао дуго чекати, док их је примио од комисија, чему је узрок нарочито премештање неких чланова комисија. Неке су програме комисије на ново радиле, или су их мењале према напоменама Савета. Најпосле, сви су нрограми упућени нарочитој ужој комисији, састављеној из редовних чланова Савета, која их је по обиму и облику изједначила, и после тога их је Савет примио у целини. Довршивши на тај начин ове програме, Главни Просветни Савет је одлучио, да, приликом подношења програма, изнесе Вама, Господине Министре, и неке своје раније одлуке, које се тичу наставних планова и броја средњих школа у Веограду. С тога част нам је у прилогу ■/. поднети Вам израђене наставне програме средњих школа, с овим напоменама: 1.) ГеограФија треба да добије у V и VI разреду реалне гимназије и хуманистичког одсека по 2 часа недељно, јер наставни материјал, ма како се скратио, не може се савладати с једним часом недељно. Ово важи и за VI разред реалног одсека. 2.) У реалној гимназији; а) Грчки језик требало би изоставити из наставнога плана, јер то је врло тежак предмет, а није неопходно потребан за реално-гимназијско образовање; б) треба дати превагу модерном образовању у овој школи, и за то Француски језик треба да почне у III разреду, а латински језик од V. разреда, као што је то и раније било. 3.) У хуманистичком одсеку: а) немачки језик треба почети од III. разреда, а грчки језик од V. разреда, јер се не може од један пут почети учење два туђа језика упоредо; б) треба ученицима допустити, да место немачког језика могу изабрати Француски језик, те да се оба ова