Prosvetni glasnik

НАУКА И НАСТАВА

585

И ако се усвоји да је непротежни атом релативно најсавршенији, Лоце ово преображава у монизам сматрајући простор и време као појаве нашега духа и индентиФикујући атоме на реалним, непротежннм бићима Хербартовим, да су самосталне модификадије једног правог самосталнога бића. Време као делина без сумље је само продукат нашега духа. Време само за се није појав, као и иростор, али сукцеснвно деловање збиља постоји. Лоце се о времену овако изражава: као што не постоји простор у коме се бића сместила него је он вшпе изјава нашег духа, тако исто не постоји ни време у коме би постојале чињенице. Коста СтојановиЈ,. (НАОТАВИЋЕ СЕ)

ОСНОВНА НАСТАВА У РУСИЈИ И ЊЕНА ШКОЛСКА ИЗЛОЖБА ПАПИСАО С. ЈЕА1ШОТ ИНСПЕКТОР ОСНОВНЕ НАСТАВЕ У НАРИЗУ (СВРШЕТАК) Техничке жколе Сад ћемо разгледатн техничку и занатску наставу. У Русији се данас јавни дух највише занима, све више и вигае, инДустријским напретцима. У овој новој земљи, чије богатство још није довољно експлоатисано, заиста постоји врло велико патриотско и друштвено интересовање, да се млађи нараштај ода занимањима, која доносе користи ирерађивањем сировина у предмете, којима се могу подмирити различне животне потребе. Ово је најбољи пут да се земља доведе до благостања, обнављајући изворе нрихода и негујући интелектуални и морални развитак једног сталежа. Ове идеје, одушевљено прихваћене од огромне већине руског друштва, пошто су се почеле приводити у дело, уродиле су плодом. То се може еудити по знатном и наглом увођењу индустријеке наставе, као што ће се видети из овога. што еледује. Први покушаји увођења ове наставе датирају се тек од пре 35 година, и већ врло добро напредују. До 1888. год. ова је настава једва животарила, и тек у овој, најновијој епоси, ова настава почела је напредовати, ширећи се нагло. У 1883. години беше образована једна секција поред научног Комитета Министарства Просвете, којој беше стављено