Prosvetni glasnik
60
Тако се пма разумоти зашто су у дневни ред унете засебно ове две тачке, јер збиља ова 5. тачка говори о ономе шта је било, а 11. о ономе шта ће бити, и за то су то по садржини две разне тачке. Истина, оне се могу и заједно расправљати, али ја држим да. је боље, да се расправљају овако посебице. Ја мислим даље да ову тачку 5. скннемо са дневнога реда из другога једнога разлога, н не стога што она има везе са тачком 11. Ја вам, господо, предлажем да ову тачку скинемо с дневнога реда стога, што је практичнпје да се изради једно упутство и да се у њему каже шта све треба да буде изнесено у вашпм годишљим извештајима. Стога мислим да би најзгодније било, да г. реФеренат спреми једно писмо у којем ће казати све, шта ви'у годишњем извештају треба да изнесете, а у последњвхМ завршном делу извештаја ви можете износитп и поједине ствари. које су од општег значаја. Али, као што рекох, у главноме извештају да буде извесног реда који ће бити општи за све. То ће онда овде у Министарству олакшати ирегледност свију тих извештаја и сређивање њихове садржине. Вама ће се послати дакле један распис, у коме ће се нагласити сва питања на која ви треба да скренете главну пажњу и на шта у својим извештајима треба да одговорите, и стога предлажем да се иреко ове тачке пређе даље на дневни ред. (Чује се : ирима се.) Молим вас, изволте чути тачку 6. Ре®еренат аа основну наставу, г. Љуб. М. Протић чита: „ 6. Извештај школскога надзормика о оценама у школама у којима су у току године радила два три наставника". Ова тачка дневнога реда не може бити нредмет ошиирнијег разговора. Овде може бити само извесног обавештења и то кратког обавештења. Вама је познато да се у току годпне дешавају разни случајеви, који много утпчу на усиех у школи: или учитељ буде премештен, или у једиој школи или одељењу раде по 2—3 наставника и т. д. и иа крају школске године долази школски надзориик и даје одену о раду и успеху у тој школи, и сад настаје иитање : коме ће припасти та оцена. То су тако зване сиорне оцене, јер надзорник не подноси тачан извештај о таквој школи, н онда настаје тешкоћа у министарству просвете у томе, што мора да се решава о томе: коме ће та оиена припасти и то решавање, нећу да кажем да је бпло на памет, али је свакојако било отежано баш тиме, што не сме да се реши на памет, него се траже извесни подаци, који су зато потребни, и отуда бива то да протекне готово по месец дана рада док се такво једно питање реши. Овде је често бивало случајева, да се спорне оцене, које су ове године дате, реше тек у идућој школској години. Ја сам имао прилике да у .јуну расправљам са г. статистичарем спорне оцене и за годину ранпје и за годииу која је у току. То је велика тешкоћа и незгода за министарство, што не може да решава о тим спорним оценама а потребно је да се оне реше пре учитељског распореда, јер од тога зависи, хоће ли се неко преместити по молби или по казни. Стога је потребно, да ове године у таквим случајевпма школ-