Prosvetni glasnik
54
ГГРОСВЕТНН ГЛАСНИК
Од чега иоцепа обућу? (Од многог путовања). Чега још има у њсговој торби? (Коитуљп, чарапа, чакшире). Зашто је путник све то : нонео ? Шта има путник у левој руци? (Свиралу). Загато .је понео свираду? Мис.шм да сте већ упознали путника. Сад је човек. Шта беше, кад је оно још мален био? (Дечак). Који би дечак могао бити путник? (Мирослав). Мирослав је дакде порастао. Шта је сад? (Путник). Зашто се зове путник? (Путује). 1 По чему се може видети да путује? Сређиват: Ја ћу вам још једном испричати, како је Мирослав постао путником, а ви ћете ми то одмах поновити: Мирослав беше порастао. Тада узме свој штап и шешир, на леђа обеси торбу, задене за нојас свиралу и отпутује у далеки свет. Други део циља: Сад ћемо говорити о шеви. Где је шева? (Још у ваздуху). Јесте ли бар једанпут видели коју шеву на пољу ? Где сте је видели? (Горе у висини). Шта је шева тамо чинила? (Певала). Погледајте кљун ове шеве! (Он је отворен). Шта чини шева? (Пева). И ви можете певати. Какви сте кад певате? (Весели). II шева је весела кад пева. Ко је радо слуша, кад тако весело пева? (Путник). Он угледа шеву и рече: „Зашто иеваш тако весело?" Сређива/ње: Сад ћу вам још једанпут испричати о томе, како је Мирослав чуо веселу песму једне шеве: Гано изјутра иђаше Мирослав кроз поље. Тамо угледа шеву, како се лепрша високо у ваздуху и пева своју веселу песму. Мирослав упита шеву: „Зашто певаш тако весело?" Поновите ово! Трећи део циља: Зашто шева тако весело пева? Знате ли то заиста? (Гадује се што може летети). Кад шева не може ни летети ни певати? (Кад је мртва). А каква је кадлети? (Жива). Ко је шеви дао живот? Упамтите: Мили Бог је гиеви дао живот. Шта зато може чинити својим крилима? кљуном? ногама? очима? ушима? Па каква је с тога? (Весела). Шта чики кад је весела? (Пева). Кад шева неће угинути? Шта воли шева да једе? (Жито, црве). Откудајој жита? (С њиве). Чијом је милошћу жито на њиви порасло ? Којецрвиће створио ? За гата се дакле брине благи Бог ? (Да шеви хране да). Шта јој је дао? Упамтите: Благи Бог је гиеви дао хране. Јутрос је шева већ добила жита и црва. Каква је због тога? (Весела). Шта зато чини? (Пева).
1 Одговори су само наглашени, а нема сумље да их при нг/едавању треба тражити у потпуиим реченнцама, јер се деца тиме одмах у почетку наставе навикавају на правилан говор и потпуно изражавање мисли.