Prosvetni glasnik

СЛУЖБЕНИ ДЕО

661

III Разредни старешина према разредном већу и наставницима свога разреда Члан 17. Разредни старешина ће настојавати да наставници подједнако постуиају према ученицима и да одржавају што тешњу везу у наставним предметима, како би се тим сложним радом постигао што бољи напредак; стога разредни старешина и има права и дуашост да присуствује предавањима свих наставника у своме разреду (чл. 82. закона). Члан 18. Разредни старешина дужан је да црисуствује ири пропитавању нарочито слабих ученика, те да се лично увери о њихову напретку. .Ово Ке чинити особито иоследњег месеца у сваком тромесечју. Члан 19. Разредни старешина иазиће да никојим начином не побија углед појединих наставника пред ученицима, и према томе и не може ништа изменити што су они наредили или урадили пре него што се сам с њима споразуме, или, у случају немогућег слоразума, пре него што о томе одлучи разредно веће. Но како је разредни старешина одговоран у првом реду за ред у своме разреду, то и поједини наставници не могу предузимати и наређивати ништа знатније без споразума са разредним старешином. Члан 20. Разредни старешина дужан је пазити да се у његовом разреду не употребљава уџбеник који није одобрен, као и да се у току школске године не мења уџбеник који је већ усвојен разредним већем у ночетку године. За ово је одговоран с предметним наставником (Правила о штампању уџбеника чл. 53). Члан 21. Разредни старешина споразумева се са појединим наставницима свога разреда о вођењу ученика у екскурзије, а по потреби води их и сам, но свакад са одобрењем и знањем директоровим. Члан 22. За сваку кривицу коју му саопшти наставник, било писмено (у школском дневнику) или усмено, разредни старешина треба да изрече казну у споразуму са самим тим наставником. Тога ради дужан .је сваки наставник, увек и на првом месту, јавити разредном старешини свако пеуљудно понашање ученика у школи и ван школе, као и сваки недостатак који опази на неком ученику, ка.ко би узајамним договором иодесили најбољи и најбржи начин, те да се оно што је неупутно отклони и на прави пут изведе. Члан 2г1. Разредни старешина сазива наставнике свога разреда на редовне и ванредне састанке разреднога већа (чл 86. закона). На овим састанцима он председава и води записннк. IV Разредни старежина нрема директору Члан 24. Разредни старешина извештава директора о своме разреду према потреби у свако доба, а крајем сваког тромесечја извештава и проФесорски савет о стању и напредовању свога разреда. По завршетку сваког тромесечја подноси писмени извештај директору, у коме казује: 1.\Да ли је настава текла уредно, без сметња и ремећења; 2. Јесу ли наставници ирешли сразмерни део програма; који нисуј зашто нису; 3. Какав је успех у појединим предметима (са аритметичком средином у стотим деловима успеха сваког обавезног предмета); 4. Какав је општи резултат из владања и вредноће у његову разреду; 5. Шта је веће предузимало за поправку наставе и васпптања;