Prosvetni glasnik

НАУКА И НАСТАВА

495

епохе из историје српске цркве (виђенији нредставници појединих епоха; српски свеци). — Песме: Тропари српским свецима. 2. Српски језик — I разред (4 часа) — а) Штиво. Историјске прнповетке и несме из доба Марка Краљевића и Косовске битке; народне приче и гатке; басне, уметничке приповетке и песме; описи из природе и други. — б) ГрамаТика. Проста реченица, њене врсте н саставни делови. Све врсте речи, правилнд облици глаголски и именски — све на синтактичкој основи. Правопис у вези с гласовним законима (гласови, слогови). Сва се граматичка правила изучавају на штиву. Латиница. — в) Усмена вежбања. Препричавање прознога штива (што верније) после дхногога читања. Учење на изуст песама народних и уметничких (нарочито из задатога круга). Вежбања у акцентовању и у изразитом читању; декламовање. — г ) Писмена вежбапа. Првог и другог тромесечја кратки диктатл (10—15 минута) познатих басана и кратких прича ради везкбања у интерпункцијп и правонису (задаци се поправљају одмах на часу са ученицима). Сваки трећи дпктат латиницом. Последњег тромесечја сваки десет дана писмено препричавање басана и малих приповедака (што верније). Сви су задаци школски; један месечно латиницом. II разред (4 часа) — а) Штиво. Историјске приповетке и песме из доба Немањића (средиште: Стеван Немања, Свети Сава); остало као у I разреду. — б) Граматика. Опширније проучавање глаголских и именаких облика уз потребна објашњења из науке о гласовима. Предлози. Проста и сложена реченица. Најглавније о постајању речи. Сва со граматичка Правила изучавају на штиву. — в) Усмено вежбање. Нрепричавање, вајире верно, доцније све слободније, без многога читања. Трећега тромесечја кратки описи школских предмета. Учење на изуст- пееама народних и уметиичких (нарочито из задатога круга); понављање ранпје научених; декламовање. г) Писмена вежбапа као и усмена (препричавања, описи). Сваких 10 дана по један задатак. Од трећега тромесечја сваког месеца но 1 домаћи задатак. Један задатак месечно латиницом. III разред (4 часа), — а) Штиво. Историјске приповетке и песме из времена посде Косовске битке (хајдучке и ускочке); остало као у I разреду. — б. Граматика. Систематски преглед науке о гласовима, о облицима и о постојању речи; практичка синтактичка вежбања (на штиву). — в) Усмена вежбања. Препричавање слободно. Олиси нсгзнатих предмета ваншколских. Учење песама на изуст народних и ухметничких (нарочито из задатога круга); лонављање ранпје научених; декламовање. — г) Писмена вежбста као и усмена (слободна препричавања, описи ваншколских предмета) Сваких 10 дана нисмени задатак, школски и домаћи наизменце; један задатак месечно латиницом, а послеДњег тромесечја по један јужним наречјем. IV разед (4 часа) — а) Штиво. Историјске приповетке и песме иајновијег времена; остало као у I. разреду. — б) Граматика. Практична вежбаља из науке о гласовима, о облицима и о постојању речи — на штиву. Систематски преглед свих делбва српске граматике (без науке о ноетајању речи, ако је у ранијнм разредима постигнут поуздан успех); синтактичка вежбања на штиву. — в) Усмена вежбања. Слободно препричавање; оиис ваншколских предмета и појава; приказивања. Учење на изуст песама, народних и уметничких (нарочитоиз задатога круга); понављање раније научених; декламовање. — г) Писмена вежбања као у III. раз.; уз то: описи појава, нисма, приказивања догађаја (што су их ученици сами доживели), краћћ преводи с туђих језика.