Prosvetni glasnik

500

ПРОСВЕТНИ ГЛАСНИК

(просги и редни). Глаголи помоћни. Глаголи иравилни I — IV врсте; повратни, безлични. Времена и начини; 1пИп1М{ ргезеп<;, ХпсИсаМЈ ргезееп!;, 1трагСа11, Раззе <Шш1, Ги1иг, Равзе тЛеИпј, Ииз-дие-раг&К;, Сопс1Шопе1 ргевеп!;, 1трегаШ'. Партиципи. Трино стање. Адверби (постајање, поређење). Најчешћи облици неколиких правилних глагола, који се често јављају. Све облике прелазити на штиву (на Француској читанци и лакшој лектири, на пр. Реггац]1: Соп1;е8. Аш1егзеп: Соп^ез сћо1318 и др.). — Учење речи на изуст (по стварним категоријама) и иесама. — Усмена и писмена вежбања у превођењу с Француског. Правописна вежбања. — Сваких осам дана по један омањи школски задатак за вежбање у правопису. У1разред (5 часова) — Облици: Глаголски облици. Раззе ап(;епиг, Ги(;иг ап4епиг, Сопс1Шопе1 раззе, ТтрегаШ равзе ЗићјопсШ. Глаголи II конјугације неинхоативни. Неправилни глаголи. — Све облике, као у V разреду, прелазити на штиву (лакша историјска и приповедна проза УоКаке: 2асИ§; Геза^е: 6П В1аз и др. — све у нарочитом издању за школе). Облике доцније систематисати. — Учење на изуст речи (по етимолошким категоријама) и песама. Вежбања у .изразитом читању. Школски и'"домаћи задаци сваке две недеље (диктдти, препричавања, варијације на штиву). VII разред (4 часа). Синтакса: Члан, именице, придеви, заиенице (употреба и разлика). Бројеви. Употреба времена и начини. 8ићјопсШ\ Избор помоћних глагола. Партицип. Инфинитив . Значење и употреба предлога. Адверби. Слагање. Ред речи. Синтаксу прелазити само уз превођење српских текстова. Превођење са српског (из школ. срнске читанке). — Учење речи на изуст (групе по значењу, етимолошке групе). Вежбања у налажењу Француских речи по српском. Груписање сличних речи и синонимних. Фразеологија. ОртограФија. Диктовање. — Лектира одабране, нарочито модерне Француске нрозе (историјске, путописне, лепе књижевности). При нревођењу с Француског нарочиту иажњу обратити на лепоту превођења. При читању на дикцију. Вежбања у говору (питања и одговори у вези с прочитаним текстом). Сваких петнаест дана школскн или домаћи задаци (препричавања, варијације на штиву, краћи састави, ређе иревођење са срнскога). VIII разред (4 часа) — Сиатакса свих делова говора као у VII разреду. Превођење са српског. ОртограФија. Дикција. Лепота превода. Вежбања у говору. — Лектира као у VII разреду, нарочито које класично дело драмске књижевности: Молиер (Ауаге, Таг1;и&); Корнељ (СМ), Расин (АШаИе). ЛаФонтен и др. — Приватна лектира. Писмени задаци као у VII разреду уз то лакши састави. 6. Руски језик — VIIразред (2 часа) — Руски гласови који су по изговору и бележењу словима разликују од српских. Руски акценат н његов одношај према српском. Тврди и меки самогласници. Јасни и мукли сугласници и њихов значај за руски језик. Данашњи меки и тврди сугласнипи. Употреба споне „естЂ". Најпотребније из руске конјугације и разлике између перФективних и имперфективних глагола. Најпотребније из облика и осталих променљивих речи (именица, придева, бројева, заменица). Гдекоје синтактичке особине рускога језика, у колико буду долазиле при читању. VIIIразред (2 часа) — Из конјугација и деклинација оно што се пије изучило у VII разреду, а потребно је ради читања текста и дубљега позпавања рускога језпка. Непроменљиве речи (оно што је у појединих речи ка-