Prosvetni glasnik
2
ПРОСВЕТНИ ГЛЛ.СНИК
Оддуком својом од 11. декембра прошле год. ПБр. 20197, господин Министар просвете и црквених послова одобрио је, да се: „Народне Новине", које уређује и издаје г. Живојин 0. Дачић, секретар Универзитета, могу набављати за школске књижнице народних школа и употребљавати" за поклавање ученицима народних школа о испитима. Одл.уком својом од 25. јануара 1909 године ПБр. 20197, господин Министар просвете и црквених послова усвојио је миш./вен>е Главног Просветног Савета: да се дист „Наша школа", орган млавског учитељског удружења, који излази под председништвом Вој. Р. Младеновића, учитеља, може препоручити за набављање за књижнице народних школа.
31ЈЕДНИЧКИ ЗАД1ТАК УЧЕНИКА VIII РАЗРЕДА СБИХ СРЕДЊИХ ШКОЛА
Поради подстицаја на бољи рад у школи наређујем: да се и ове године у свима VIII разредима да ученицима један исти задатак, али да се сада даду награде онима, који израде најбоље. Награде ће се дати из приноса Фонда Медаковићевог у суми од 350 (три стотине педесет) динара и то на тај начин, што ће се ученицима дати добре књиге тврдо повезане. Од књига даће се за награду: Вуков Речник, Народне Умотворине (Вукове Збирке), Горски Вијенац, Дел.а Љубе Ненадовића, Мала Библиотека (Мостарска), Певанија Змајева. Бро.ј награда може се кретати између иет до десет, и према том ће се комбиновати и број књига. У комисију за оцену ученичких радова одређујем г. г. Јована Томића, библиотекара Народне Библиотеке, Павла Поповића и Јована Скердића, ванредне проФесоре Универзитета, и за нредседника г. Момчила Пванића, проФесора.
На основу ове одлуке г. Министра Просвете и Дрквених Послова дат је 17 декембра 1908 год. овај задатак свима VIII разредима средњих школа у Краљевини Србији: О читаау — 1. Која је корист од читања? 2. Шта треба читати и како треба читати аа да читање буде корисно и иријатно ? 3. Шта има ученик (који ради задатак) да каже о свом читању ?
ПБр. 19525 10. декембра 1908 год. у Београду.
Министар просвете и црквених послова
Анд. НиколиЋ, с. р.
Нааомена: Под читањем разуме се добровољно читање, тј. читање ван уџбеника.