Prosvetni glasnik

ПРИКАЗИ И ОЦЕНЕ

1. С П И СИ ПЈе РасЈадодЈк д,ег ргеиззгзсЛсп Јшкепп КпаћетсЈиЛеп ипИег Ает Шп{1и8зе (1ег расЈадодгзсћеп 2егШгбттипдеп тт Апјапде (Јен 19 ЈЈг. Мз аи{ (Ие (ЈедепкаН. Еапдепзака Веуег ши! 8бћпе. 1910. 2 Вс1е. Ово дело, пл.од ог-ромног труда и зредог схватања, пружа критички прегдед историског развитка средњих школа у Пруској у вези са педагошким тежњама тога времена. Од веллке је вредности, што нам писац, нратећи развитак ових школа н педагошке струје тога времена, увек наглашава у колико се педагошке реФормне тежње уносе у школе и у КОЛ.ИКО се с овима. разплазе. У првој свесци има 15 одељака у којима се излаже: 1. Васпитни идејал новог хуманизма, 2. Песталоцијева педагогија, 3. Сиверн и први званични расписи у погдеду нове гимназији, 4. Хегелов васпитни идејал, 5. Хегелијанизам у пруској просветпој управи. 6. Герд Ајдерова и ГПулцеова ера, 7. Визеова ера, 8. Бониц и његови расписи, 9. Хербартова педагогија, 10. Хербартови односи к просветној управи, 11. Гимназијска педагогија хербартоваца, 12. РеФормни покрети на пољу наставе у модерним језицима, 13. Друштво за школско јединство, 14. Денембарска конФеренција 1890 у Верлину и 15. Наставни планови и правила о испитима од 1891 год. У другој свесци има 5 одељака: 1. Продужење борбе против превласти антике, 2. Супротне стру.је, 3. Становиште пруске школске влаети. 4. Педагошке струје у садашњости и 5. Резултат и погдеди у будућност. ЈоЈшнпез ЛУаШгег, о. б. Рго&ззог с1ег Сео1о§1е шн1 Ра1аеоп1о1о§1е ап с1ег (ЈпЈтегкИа! На11е: Уог§сНи1е «Јег 8ео1одЈе. Еше §'ететтег8Шис1Исће Ет1ићгип§ ипс1 Ан1еИ;ии§ т Веоћасћ1ип§еп т с1ег Неппа!. МИ 150 Оп§та1ге1с1шип§еп, 132 1Јћип§8аи1§аћеп, 8 ТЈћегасМзкагГеп пећб! ЕИега^игуеггеГсћшб 1иг Ехсиг810пеп иш1 ешеш \Убг1е,г1|исћ Лег Гасћаивс1гиске Јепа, 1910. Уег1а§ топ 6из1ат Кзсћег. Ј. Валтер, чији се стручни, опсежни и нарочито критички радови веома цене, објавио је још пре пет година прво издање ове своје књижице. У Немачкој је она одмах била ванредно лепо примљена. Мно-