Prosvetni glasnik
ШКОЛСКО КРЕТАЊЕ
745
иантлчно-национални правац у нашој књижевности. — 8. 0 вредностн јавног мњеља. — 9. Вријеме је за паметне новац а за будале играчка. — 10. Значај Дунава ио људску културу. 2) Наставник г. Јеремија ЖивановиИ, ироФесор. 1. Читајућн Његоша... (размншљања и осећања). — 2. „Пас свакоји своје бреме носи" (Његога). — 3. „То бејаху идеали: без њих би се брзо пало, без њих бп се малаксадо..." (Змај). — 4. Србин (добре и лоше одлике, у облику говора). — 5. Омилити ког писца другу (лнсмо). — 6. Свестран претрес Ђуриннх песама „На Липару". — 7. Из дана, кад се наслађивало 31. Вндаковићем (књижевна сећања). — 8. „Око камена који се ваља не хвата се маховина". — 9. Описна страна код наших приповедача 19 века. — 10. Стогодишњица победе народног нравца у српској књизи (замишљена прослава 1947). — 11. С предавања Д-р Џона Мо.та (реФерат). — 12. Бао проба за матурски задатак (рад два часа, слободан избор): а) Главни моменти мога жнвота; б) Један светски догађај (узроци, ток, последица); в) „Не зидајте на пијеску, већ на камену" (И. Христос). 3) Наставник г. Миливоје Башић, нроФесор. 1. У чем је циљ жпвота нравога нросвећенога човека. — 2. Бранко као песник новога правца и у онште књижевник нанредних идеја. — 3. Садашњи духовни жнвот нашега народа и мере за његово подпзање. .— 4. Вук на овцу своје право има Ба' тирјанин на. слаба човјека, ј Ал' тирјанству стати ногом за врат | То је дужност људска најсветија" (Н. Н. Његош). — 5. а) О лирици у „Горскоме Вијенцу" : б) 0 реФлексијама у Горском Вијенцу; в) 0 женама у Горском Вијенцу (по избору). — 6. Сунце као извор жнвота. — 7. а) Религија као нсихнчка и етичка потреба; б) Омладина: врлине, које треба да има и њени задааци (по избору). — 8. На прагу новога живота. Сем тога сваки ученик по 1—2 ре®ерата о коме писцу или коме делу. 4) Наставница г-ђца Аеиосава. Маринковићева, разр. учитељица. 1. Да ли је добро гато је народни језик и књижевнн ? — 2. Да ли је добро хвалити „стара добра времена". — 3. Последњи излет (слободан састав). — 4. Барактеристика Његошеве, Бранкове и Змајеве поезије. 5. Човек као син н господар времена илн слободна тема. — 6. Развнтак српске уметничке лриповетке од ночетка до данас. — 7. Рад и забава гнмназијске ученице. 5) Наставник г. Дуихан Р. Димић, проФесор. 1. Утисци из Његошева спева: Луча Микрокозма. — 2. Сатана у Његошевом спеву : Луча Микрокозма (карактеристика). — 3. „Блета завист душевнајекуга, Без крви се трудно она гаси" (Шћ. Митров.). — 4. „Бо вјечито хоће да живује, Мученнк је овог свнјета" (слободна обрада). — 5. Естетнчка анализа дате Јакшићеве песме. — 6. Брат је мио које вере био. 7. Личности у ТрнФковићевом „Школском надзорнику" (приказ). — 8. Народ без народности је тело без кости (слободан задатак). 6) Наставник г. Стеван Нешић, проФесбр. 1. „Благо томе ко довијек живи, — имао се рашта и родити." (Његога) — 2. а) Шта најрадије читате? б) Бњижевност је огледало културног живота .једног народа (По избору). — 3. Напишите чланак, којим ћете гаирој публици препоручитн читање одабраних забавних дела. — 4. Слава се не наслеђује. — Поучан чланак или расправа. — 5. Болико је за XIX век у српској историјп (у погледу политичком, економном и књижевном)