Prosvetni glasnik
326
Просветнн Гласник
ницама своје власти, све мере које могу допринети благостању школе и напретку студија. Имају право већања сви титуларни учитељи и сви чланови персонала који су на дужности у школи од пре више од шест месеци. Ако који учитељ сматра да је његово право повређено неком одлуком већа, он може да запише свој протест у записник и да тај записник пошље. инспектору. Оспорена одлука неће моћи ступити на снагу пре но што хиерархијски претпостављени да о томе своје мишљење. У надлежност учитељског већа спадају следеће ствари: Принципи поделе наставе и разреда, заступништво учитељског тела; Методе које треба усвојити за прелазак ученика из разреда у разред и одлуке о спорним случајевима; Располагање школским фондовима; Уједначење рада разних чланова учитељске колегије. Управник школе посећује часове као председник учитељског већа, да се обавести о животу школе. Он има права да даје упутства тигуларним учитељима само ако су та упутства сходна одлукама учитељског већа или учињена у име виших власти. Надлежност је управника школе : Да служи као посредник између школских власти и учигељске комисије; Да води књиге и шаље прописане извештаје; Да врши посао око уписа ученика, промене школе и завршетка учења; Да сазива учитељска већа и извршује његове одлуке; Да дели разреде и предмете и прави програме и распореде часова према принципима постављеним од већа и водећи колике је могуће рачуна о жељама учитеља; Да посредује између родитеља и наставника у случају сукоба; Да даје одсуство члановима колегије до три дана. Сваки титуларни наставник одговоран је за свој рад у разреду учитељском већу и школским властима. У школским питањима, сваки учитељ је за родитеље прва инстанција. Што се тиче права чланока колегије да се посећују и да узајамно инспицирају своје разреде, учитељско веће прописује о томе правила у појединостима. Тим новим уређењем знатно су увећана права и дужности целог наставног особља. Министар изражава, завршујући, жељу да ће учитељи и учитељице умети употребити дату слободу и да ће се у том новом положају руководити само бригом о напретку школе и старањем за омладину која им је поверена. Уговор о миру у баварским школама. — Финансијски одбор баварског ћапсћа§-а имао је 26 фебруара ове године да проучава једно врло интересантно питање. Један посланик је био предложио : 1) да се да сваком ђаку средњих школа, при изласку из школе, по један примерак уговора о миру; 2) да сам уговор о миру буде наставни предмет у школи. Сабор је нашао да је уговор, у свом садањем облику, сувише компликован и тежак за читање, али су извесни његови чланови изразили жељу да се од њега направи једно специално издање за ђаке и да им се то издање разда у току последње школске године. У пркос замерака да је незгодно уводити политику у школу и подражавати „кобне заблуде француске педагогије која се труди да одржава код малих Француза, пригодном лектиром, мржњу спрам Немачке", предлог је био примл.ен.