Prosvetni glasnik

Општи део

1037

3. Старе грчке и црквене лествице. 4. Наука о интервалима. 5. Наука о хармонији: трозвуци у дурској и молској лествици и њихови обртаји, доминантни септакорд и његови обртаји. 6. Општа историја музике у главним потезима. 7. Музички диктат. Б. Практични део 1. Вежбања у певању солфеђа. 2. Вежбања у певању у два и више гласова с листа (рпша \'1з{а). 3. Певање црквених и световних песама у хору. Напомена. — Да би се постигао успех, треба одвојити теориску наставу од практичне тако, да се једног часа ради искључиво теориски део, а другог практични. б) Хорско певање Као у првом разреду. в) Свирање на виолини или клавиру (хармокијуму) Виолина: Шевчик ор. 6 св. 5, 6 и 7; Каузег ор. 20, св. I, Но!шапп ор. 126. Клавир: Сгегпу, Уогзсћик сЈег СеШиП^кећ; или Вег1Јш ор. 100; или ијзсћћогп ор. 190 св I и II; СкшепИ ор. 36 или КетћоМ оп. 58, дурске и молске лествице са акордима. IV разред (1 час недељно) а) Нотно певгчн е А. Теоријски део 1. Из науке о хармонији основни појмови о: четворозвуцима на свима ступњима лествице; о петозвуку; о задржици, о пролазним ногама и хармонијама; о модулацији уопште и главној карактеристици дијатонске, хроматске и енхармонске модулације. 2. Историја словенске, нарочито југословенске музике и историја музике православне: грчке, српске, руске, бугарске и румунске цркве, као и главни периоди развића католичке и протестангске црквене музике. 3. Музички диктат: ритмички, мело.дијски и хармонс^и. Просветни гласник, бр. 10 ** 9