Prosvetni glasnik

1140

Просветни гласник

град—Љубљана и Београд—Скопље, који полазе после 22 часа. Обратно пак ти возови полазе пре 22 часа, тако да чиновник према слову одредбе ст. 7 чл. 10 Уредбе бр. 84600/1 не може употребити кола за спавање приликом одласка из Београда у Љубљану или Скопље, а може их употребити приликом повратка из тих места у Београд. Како је нелогично да се за путовања на једном истом отстојању, тј. за путовања која укупно трају исти број часова, једанпут могу употребити кола за спавање, а други пут не могу, налазим да се овде мора прибећи логичном тумачењу одредбе ст. 7 чл. 10 Уредбе бр. 84600/1, тј. да се та одредба с обзиром на напред наведени њен циљ има разумети тако: да чиновнику који путује ноћу најмање 8 часова, било приликом одласка до циља службеног путовања било приликом повратка у место службовања, припада право на употребу кола за спавање и за одлазак и за повратак. Са изложеног, а на основу ст. 1 чл. 46 Уредбе о накнади путних и сеобних трошкова државних службеника грађанског реда бр. 84600/1 од 12 децембра 1931

об јашњавам: да се одредба ст. 7 чл. 10 Уредбе о накнади путних и сеобних трошкова државних службеника грађанског реда бр. 84600/1 од 12 децембра 1931 има разумети тако: да чиновнику који према важећем реду вожње путује ноћу најмање 8 часова, било само приликом одласка до циља службеног путовања било само приликом повратка у место службовања, припада право на употребу кола за спавање за путовања у оба правца, тј. и за одлазак до места службеног изаслања и за повратак до места службовања. Са предњим објашњењем сагласила се Главиа контрола одлуком опште седнице од 27 октобра 1933 — бр. 114316." Предње се доставља ради знања и управљања.

По овлашћењу Мингистра просвете, в. д. начелника Општег одељења Ст. Ђ. Стојановић с. р.