Prosvetni glasnik
3*
О п ш т и д е о
123
(од кандидата се тражи ие памћење многих појединости, већ разумевање значајних догађаја и појава, њихових узрока и последица са гледишта наших заједничких националних интереса); 3) из дидактике религијске наставе са главним појмовима из педагогике који су са том наставом у вези (кандидат треба добро да познаје значај религијске наставе за васпитање и образовање, у теорији и у пракси, у целини и у деловима, однос религијске наставе према осталим настазним предметима, обим њеног градива и начин обраде у народној школи). Градиво из дотичне теологије из којег кандидати имају полагати усмени испит прописује Министар просвете на предлог и по сагласности надлежне Еерске власти признатих конфесија, б) Испит из државног језика са књижевношћу и из народне историје са земл.описом траје по 15 минута, а из дидактике религијске наставе са главним појмовима из педагогике до 30 минута. Члан 16 а) На усменом испиту морају бити сви члакови испитног одбора. б) Наставник је дужан да кандидату каже само оно што је неопходно потребно за правилно разумевање питања и ток одговора. Иначе кандидату се мора оставити слобода да одговара на извучено питање самостално и да без припомоћи наставника одговором покаже своје знање. Сем наставника, може само још претседник испитиог одбора стављати кандидату помоћна питања. в) Претседник испита може по своме нахођењу -скратити или . продужити испитивање кандидата, али не више од 5 (пет) минута за сваки предмет. Члан 17 а) О сваком усменом испиту води се записник, у који се укратко бележи: који су кандидати и којим редом позивани и која су питања добили. Овај ће записник, после свршеног усменог испита за сваку групу кандидата, потписати сви чланози испитног одбора. б) Који ће кандидати бити испитивани пре а који после подне, саопштава се кепосредно пред сам почетак усменог испита. в) Испитивање се врши по предметима, али тако да се кандидати одређени за једну половину дана испитају из свих предмета. г) Сваки наставник спрема за усмени испит питања из свог предмета. Сва питања, пошто буду у седници испитног одбора прегледана и одобрена, распоређује дотични наставник на листиће комбинујући на сваком листићу по три. Сви листићи морају бити од исте хартије и потпуно једнаке величине, без икакве мрл>е или знака на спољашњој страни. На испиту иззлачи сваки кандидат по један листић.