Prosvetni glasnik

762

Просветни гласник

Све издатке око издржавања исте Школе, у смислу §§ 11 и 12 Закоиа о грађаиским школама, сносиће Управна општина у Старом Сивцу. 5 августа 1938 године Министар просвете Београд Дим. Магарашевић с. р.

77 II Бр. 23548 Кад се размотри број грађанскх школа 12-УШ-1938 год. и одељења по овима за последњих неколиУпутства просветним о- ко г °Д ина > ВИ Д |И се на опште задовољство дељењима краљ." бан- да се б Р°Ј грађанских школа и одељења по ских управа и управи- њима стално повећава, и то у осетном бротељима грађ. школа за ЈУ- Колико_ нас овај напредак грађавсхих поступање у почетку тнкола радује, тим пре што су добро пришкол. 1938/39 године. мљене ове школе од најширих народних и привредних слојева, којима су оне и намењене, толико нас забрињава та околност да буџетска средства за одржање и развијање грађанских школа не могу да се повећавају тако како то развој ових школа изискује. Почетком наредне школске 1938/39 године очекујемо већи број ученика-ца по досадашњим грађанским школама, а већ ое у Министарству просвете валази велики број молби појединих управнлх општина да им се отворе нове грађаноке школе. Иако све материј алне издатке око издржавања прађанских школа сносе саме злправне општине у којима су грађагаске школе отворене, државни буџет за личне издатке наставника-ца ових школа искоришћен је у потпуности и по овогодишњем буџету нема више слободних кредита за постављање нових наставиичких лица по грађан^ским школама. Према томе садашњи број наставгаичких лица има у идућој школској години да прихвати и спроведе рад у свима садашњим грађанским школама и њиховим одељењима, одноано и у новим школама и одељењима, уколико их буде. Наставно особље има да се рационално распореди из досадашњих школа тако што ће се спровести најрационалнија штедња у радним снагама наставника-ца и у броју одељења по школама. Руковођен тим разлозима, био сам приморан затворити известан број грађанских школа или поједине разреде и одељења у садашњим грађанским школама где је био премален број ученика-ца и где су то државни интереси дозвољавали. Али ова мера није довољна за решење постављенога проблема и она се може употребити у најнужнијим случајевима. Налавим да уз пуну сарадњу просветних одељења краљевских бан-ских управа и управитеља грађанских школа, а тако и свих наставника-ца ових школа, проблем треба решити на овај начин: , 1) Да се при отварању нових одељења спроведе највећа штедња и да се у једном одељењу задржава највећи број учени-