Prosvetni glasnik
На Великој школи у 1883—1887 године
147
врло отмен, благ и љубазан човек. Студенти су га необично поштовали, волели и хзалили, мада ни он, као ни Лозанић, није бко никгкав демагог нити се упуштао у фратериизирања или камерадерију с ученицима. И при самом предавању био је, иако озбиљан, готово увек као насмејан, па би покоји пут чак и запитао ученике: да ли су разумели односне једначине, извођење итд. — Тригонометрију је обрађивао углавном у обиму свог штампаног уџбеника, а аналитичку геометрију, која је била главни предмет његових предавања у другом семестру, у обиму једног немачког универзитетског уџбеника, 1 ) допуњујући га и прилагођавајући својим погледима на односно градиво. Ми смо „хватали белешке", како су то студенти у свом жаргону означавали, и врло ревносно на ове часове долазили. Математика је уопште нас неколико врло интересовала и на испитима показивали смо, као и наши другови с техничког факултета, готово само одличан успех. Нешић је такође био стручан професор и озбиљан научник; његове студије у Гласнику ученог друштва, па, мислим, и у неким страним математичким часописима, не мало су утицале да су се студенти као и поносили њиме. Нарочито је у нашим круговима изазивала дивљење његова позната студија о квадратури круга и она је доцније, кад смо се већ упознали и са теоријом алгебарских функција, била повод да једног дана нашег професора замолимо да нам у нарочитом предавању и изложи своје погледе на сав тај проблем. Нешић се радо томе одазвао, али је као прави научник и скроман човек сматрао ипак за потребно да нам, указујући на извесне критике у иностраној књижевности, напомене да су његови погледи примљени само као један од огледа за решење проблема! Излишно је и напомињати да је то ипак била само једна прилика више да слушаоци приреде буран аплауз своме професору. Иначе његова предавања из алгебарске анализе и науке о комбинацијама, која нам је држао у првом семестру друге године, као и лекције о инфинитезималном рачуну (диференцијални и интегрални рачун), о рачуну вероватноће итд., чиме се у другом семестру друге године завршавао наш курс математике, била су одлична припрема за студију и најтежих проблема више математике свима онима који су се овој науци
г ) 8сћ!отПсћ, НдпЉ. <1. МаШетаИк, а и др.