Prosvetni glasnik

Дискусија са радне седнице и резодуција

оиај еванђелски флуид који иде кроз српску душу и тај ф.луид се маиифестује на. свој индивидуалан начин. И ако бисмо хтгли да се ухвате у реч главне смернице светосавске просвете; оне би се могле овако формулисати: 1) човек је биће које се најидеалније може усавршити и довршити Б'огочовеком; 2) усавршавање човека Богочовеком бива помоћу еванђелских врлина; 3) просвећен човек у сваком човеку види свог бесмртног и ве т ;ног брата; 4) свака људска делатност: филозофија, наука, занатствб, земљорадња, уметност, просвета, култура, добија своју непролазну вредност када се освети и осмисли Богочовеком; 5) истинска просвета се постиже светим животом по Христовом Еванђељу; 6) светитељи су најсавршенији просветитељи; 7) школа је друга пеловина срца Богочовекова, а црква је прва; 8) у центру свих центара, свих идеја, свих делатности стоји Богочовек Христос и његоз богочовечански колектив: Црква. Молим да ми се опрости што сам био оволико радикалан у својим схватањима. Др Светозар Ранчић — указује на штетне последице које су настале услед тога што је у нашој проеветној политици владала анархија. Поздравља идеју планског дириговања у просвети. Наша народна школа својим програмом и својим наставницима, стварана је према потребама града и отуда је нашем сељачком свету остала страна. Учитељ се мора припремити за рад у селу и зато поздравља мисао о отварању пољопривреднкх учитељскпх школа. » Милан Стојановић, претставник Занатске коморе, сматра за дужност да захвали министру просвете и вера на иницијативи што се питање реформе нашег школства опсежно и темељно схвата и што је оно изнето пред један овакав форум, јер школска реформа има прворазредни значај. Он сматра да су занатске школе у најмању руку исто толико важне колико и пољопривредне школе. Сматра да је добро што су све школе сконцентрисане у МиНистарству просвете и вера. Раније, док су стручне школе биле у стручним министарствима, узалуд су се обраћалн тражећи њихову реформу. Он је мишљења да се одлив деце са села треба да упути у стручне школе. Код нас је све препуштено приватној иницијативи и привредна политика је била све друго