Prosvetni glasnik

474

Просветви гласник

Ииж, Душан Глишић мисли да је потпуно очигледно да је неминовна реформа Просветног плана у оквиру који је изнео генерални секретар. Он жели да са своје стране допринесе томе извесним сугестијама. Оне се односе на наше техничке школе. Долази до закључка да -би било добро да се техничке школе замисле са пет разреда, са нижим и вишим курсом. Он сматра да треба да се занатске школе са 3 године школовања тако подесе да дају помоћнике. Што се тиче техничара, они ће за 4 године можда тешко савладати материјал. Остаје питање да ли ће оредње техничке школе за 4 године моћи да спреме инжењере, нрактичне инжењере. Његове колеге тврде да су деца са 4 разреда гимназије сув-ише незрела за једно техничко знање, па су предложиле једногодишњу припрему, другим речима да се средње техничке школе заведу са 5 година учења, а да та прва година буде једна припрема, један прелаз тако да ђаци за наредне четири године могу да савладају програм. О томе треба размислити пре него се донесе дефинитивна одлука. Он је у принципу да се из средње техничке школе ступа на Технички факултет, ако би било пријемног испита, и то само они свршени ученици средњих техничких школа који су ступили у њу са свршеном нижом гимназијом или грађанском школом. Овај прелаз не треба допустити онима који су у средњу техничку школу ступили из занатских школа. Заступа мишљење да деобу на хуманитарни и реални отсек у гимназијама треба почети од V разреда гимиазије, место од VII како је то у пројекту предвиђено. Инж. агр. Драгиша Арсић, претставник Земаљског савеза пољопривредних комора, износи статистику пренасељености нашега села и његово сиромаштво у земљи, услед чега је дошло до оволиког одлива омладине са села. Ми смо пренасељени и код нас 61,4% сељака има испод 5 хектара. земље. Отуда толики одлив омладине са села. Сељак шаље своју децу у гимназије да не би морао да и даље цепка свој посед. Наводи поразне чињенице да рмо за ниже пољопривредне школе формално морали ловити ђаке. Увођењем у живот просветног плана ђаци ће похрлити у ниже пољопривредне школе, али не да се врате на своја сељачка имања непо да ааћт ЖШШ запослење. Заступа мишљење да је нохвалио