Radno i socijalno pravo
покретање дисциплинског поступка. Свака иницијатива мора бити образложена и подноси се функционеру у државном органу односно другом овлашћеном лицу за покретање дисциплинског поступка.
Нове одредбе Закона о радним односима у државним органима (члан 62а), утврђују да је дисциплински поступак јаван. Јавност у дисциплинском поступку се може искључити само ако то захтева потреба чувања државне или друге прописане тајне.
Веома значајна је и одредба према којој запослени чија се дисциплинска одговорност утврђује мора бити саслушан у дисциплинском поступку и мора му се омогућити одбрана. О саслушању запосленог и спровођењу других доказа у поступку води се записник.
По спроведеној расправи и утврђивању чињеничног стања дисциплински орган (функционер или друго овлашћено лице), изриче запосленом дисциплинску меру, ако утврди да је учинио повреду радне обавезе и дужности и да је крив за њено извршење. Врсте санкција које су предвиђене за теже повреде радних обавеза (новчана казна и престанак радног односа), омогућавају индивидуализацију дисциплинске мере, што зависи од утврђених чињеница и околности које се односе на тежину повреде радне обавезе и дужности и њене последице, те степен одговорности запосленог, као и других околности које утичу на врсту и висину мере. Дисциплински орган може донети и одлуку о ослобађању запосленог од одговорности ако утврди да запослени није учинио повреду радне обавезе и дужности и одлуку о обустави дисциплинског поступка ако је дошло до застарелости покретања или вођења дисциплинског поступка или до повлачења захтева за покретање дисциплинског поступка.
Према одредби члана 62г. Закона о радним односима у државним органима, запослени против кога је покренут дисциплински поступак за тежу повреду радне обавезе и дужности може бити удаљен са рада до окончања дисциплинског поступка ако би његово остајање на раду могло да штети интересима државног органа. Удаљење запосленог са рада представља превентивну меру, којом се запослени привремено удаљава са рада у државном органу, када су за то испуњени одређени пре свега напред поменути услови.
Ако се утврди да је удаљење са рада било неоправдано и да запослени у државном органу није учинио тежу повреду радне обавезе и дужности због које је против њега вођен дисциплински поступак, запосленом припада и разлика између износа накнаде коју
142