Radno i socijalno pravo

Златибор 2007 Радно законодавство у пракси

Националне канцеларије за контакт или је потребно да случај тј. спор заслужује даље преиспитивање од више инстанце и упућивање страна које покрећу спорно питање на неке друге инстанце.

У случају пријаве спорног понашања или питања Националне канцеларије за контакт ће организовати форум или округли сто за дискусију и помоћи ће странама да реше проблем у разумном року и на ефикасан начин, Национална канцеларија за контакт понудиће споразумно решење или ће предложити да се спорно питање изнесе пред медијацију. Уколико стране не постигну споразум НКК ће објавити изјаву и дати препоруку о даљим поступцима.

При том Национална канцеларија за контакт је обавезна да чува поверљивост поступка, а само резултате поступка – решење треба да достави јавности.

О својим спроведеним активностима Национална канцеларија за контакт је обавезна да извештава Секретаријат у Паризу на годишњем нивоу.

Поступак покретања заштите запослених код Националне канцеларије за контакт

По пријави кршења неког правила прихваћеног понашања дефинисаног у Смерницама ОЕЦД за мултинационалне компаније потребно је контактирати националну синдикалну организацију или међународну синдикалну конфедерацију (уколико је та грана синдиката чланица међународне конфедерације синдиката – као што је случај са синдикатом металаца Србије и УГС "Независност" које је члан Међународне конфедерације синдиката металских радника).

Потребно је обавестити релевантне - репрезентативне синдикалне организације да ТУАЦ и национални центар у земљи у којој се налази седиште мултинационалне компаније за коју се претпоставља да је повредила смернице. Обавештење репрезентативних синдиката који су организовани на подручју државе јер се сматра да они кроз одговарајућа званична тела имају одређен утицај на Владу, послодавце, као што је социјално економски савет у Р. Србији.

Поднети случај надлежној националној канцеларији за контакт са свим релевантним подацима који су потребни за његово решавање.

499