Ratnik

ПОСМАТРАЊЕ 0 ЖЕЉЕЗНИЦАМА 641

вори се, да је разрушавање жељезница у Француској проузроковало штету од 24 милиона марака).

По свршетку рата настаде за жељезнице опет једна нова врста транспортовања. Сад је требало, да се врати: материјал, људство, коњи, оружје и т. д. које је жељезницама на дотична места с муком однето.

Опсадни материјал оних мало тврђава, што не беху још капитулирале, пренесе се мало по мало у Немачку, а немачка је војска од части марширала, а од части је жељезницом превожена у источну Француску, односно Немачку, према мери, како је ратна одштета одплаћивана. Даље, требало је оних 300.000 заробљеника вратити у Француску. Транспорт на немачким жељезницама није могао наићи у том погледу ни на какве тегобе, јер је било 9 провозних линија на расположењу. Оне су могле за оно време, које им је дато на расположење, поред многих других задатака и овај извршити. Транспортирање је на Француским жељезницама теже ишло, пошто их је и оно мало било са многим послом претрпано. На сваки начин немачке жељезнице биле су боље и за рад способније, ма, да су и Француске попунењем нужног материјала и персонала, радну снагу умножиле.

О радној способности појединих линија торе је већ речено. Али ако хоћемо да видимо, шта, је кадар, у погледу војном, учинити цео комплексе жељезница у једној земљи, онда пада у очи:

1. Оклоп

елокушне железничке мреже 2. Управа | ВУ ЕР

8. Заједничко дјејство војних и жељезничких управа. Један поглед на Француску жељезничку мрежу показује, како се скоро све жељезнице, нарочито главне, стичу у Париз, а иначе сразмерно врло мало постоји веза непосредних између појединих линија. Главне жељезнице су осигуране тврђавама. 42%