Ratnik

ПОСМАТРАЊЕ О ЖЕЉЕВНИЦАМА- 643

међу 1600 п 500 војника. У напред већ спремљени влакови морали су се од части натоварени кретати или се смањити, или напослетку трупе других оделења примити. На сваки начин било је збрке. У Немачкој, где су жељевничке управе величину сваког транспорта још из плана, мобилизације знале, имале су доста времена, да скупе зато нужни материјал. И потоме су ови транспорти са највећом тачношћу вршени. Рад Француских жељезница немогаше се ни из далека мерити са радом немачких. Број влакова, који су дневно на једној жељезници одправљани, знатно се је увећао. Е

Први транепорти извршени са жељезницама наишли су на млога противства и нарочито је наглашавано, да. ће се трупе за време превожења тактички растројити и да ће споро на лице места стићи. Истина тада су још жељезнице имале мали број влакова.

Развитак војно жељезничких транспорта врло је интересантан и упућујем на свеску 9. стр. 97. „дФег Меџеп Мајњалзећеп ВЈаег“, где је почетак ове науке до сад описан. Рад би само додгти још неке појединости последња, три рата 1864. 66. и 70/71.

Године 1864, при транспорту 18. дивизије од Минден-а до Харбург-а, 42 влака требали су 6 дана; комбинована гардиска дивизија у исто је време и са истим средствима превезена од Берлина до Рендебурга. Дакле одправљано је дневно “ влакова, што се је тада као ванредни рад сматрао.

Тодине 1866. одправљано је на жељезницама са по једним коловозом по 8 влакова дневно, а са 2 по 12. И тако је транспорт 8. кора ва 10 дана извршен жељез-. ницом Келн-Минден-Магдебург- Хале. (15|27 Маја до ЕЈ ), Тако и ону радну снату жељезница, 1870—71. коју су Немци постигли — 12 до 18 влакова дневно превазишли су Французи за време самог рата.