Ratnik

646 НАУЧНИ И поУЧНИ ДЕО

Сасвим другчији заједнички рад видимо војених и фељезничких управа у Немачкој. Ту се није ништа немогућег тражило, јер је врховна власт подпуно знала радну снату жељезница. -

Сви наређени транспорти извршивани су тачно, ако се и није могао баш увек назначити сат доласка. Многе околности доприносиле су, да се то оствари.

Одма после рата признадоше све војске, од колике је важности тај заједнички рад разних власти, па построише места, како би одкомандовани официри и чиновпици још у време мирно прилику имали, да се тачно упознаду са употребом и управом жељезница.

У Немачкој уостројена напред поменута, струка служи мање или више као пример свима војскама у Европи. томе долази још један од наших најновијих пукова · пруски жељезнички пук и баварска жељезничка чета „обадвоје служе зато, да умноже број жељезничких чиновника, као што су: вође влакова, мењаоци пруга (МејсћепзђеЛег) и послужитељи, и да се науче жељезнице поправљати или кварити.

Немачка војска имађаше мало пруга на расположењу,_ но употребљене су до крајности. Дуго времена беше пруга Блем-Шалон на Марни, једина линаја којом су морали ићи сви влакови, ма ком у Француској наодећем се одреду.

Доиста небеше то лак задатак, да се тај огромни рад савлада, али благодарећи ревности и верности у извршењу дужности немачких жељезничких чиновника и уједињеном заједничком раду војених и жељезничких управа, били су ти горостасни радови могући.

СА НЕМАЧКОГ.

и. Ђ.