Ritam
ORUCE SPRINGSTEEN je dobio naslednika. U jednoj kalifornljskoj bolnici njegova devojka Patti Sciatfa, čija ga je ljubav koštala oko 25 miliona dolara otpremnine koju je platio btvšoj ženi, donela je na svet zdravog klinca. Ime se za sada ne zna. GUNS N’ ROSES imaju novog bubnjara, a Axl Rose nema vise novu ženu. Bubnjar Matt Sorum, znan sa poslednje turneje The Cult je zamenio Stevea Adlera koji po rečima basiste Dutfa McKagana ''nije bio spreman za rad na novom albumu". Nova ritam sekcija se uz pomoć gitariste Slasha uveibavala na zabavl priredjenoj povodom promocije novog albums Iggyja "Popa Brick By Brick 11 gde pratila maestra u tri pesme. Nije primećen Axl Rose, koji se u toku jednog meseca oženio i razveo od Erin Everly, ćerkom jednog Everly Brothers. Još jedan rekord za Guns N’ Roses.
se o njima nikad viSe neće govoriti kao obećavajućoj ekipi koja je jednom davno udarcima šipke po gitarskimžicama definisala podvrstu rocka koju sad zovemo noise. Posle Goo , Sonic Youth će bid priznati kao arhetipski njujorški bend, jedini mogući naslednici Velvet Undergrounda. D.A,
MILADOJKA WENEED
UKOLIKO JE ISTINA da je ovo leto defmitivno obeleženo provalom dance-rock orijentisanih grupa na veliku scenu (Stone Roses kao vrh ledenog brega) može se očekivati da će se nečeg sličnog brzo dosetiti neki ovdašnji slobodni strelac koji će umeti da stvori smešu nesputane gitarske svirke na besprekornoj plesnoj osnovi. Da su svakakva zastranjenja moguća i da je sve dozvoljeno pošto se stvari tek definiSu pokazuje i primer potpuno otkačenih Happy Mondays iz Mančestera, koji su verovatno jedna od poslednjih iskreno blesavih grupa u rocku i uz to jedna ođ poslenđjih kojesu uspešno otkrile još jedan način da se bude pop i subverzivan u isti mah. Ljubljanska Miladojka Youneed,public! svakako poznata po svom debi LP-ju Ghastly Beyond Belief (Helidon, 1988), verovatno se najviše od svih grupa iz ovih krajeva približila obrascu sumanute plesne muzike Happy Mondaysa sa svojim drugim izdanjem -Bloodylon (Helidon, 1990). Agresija, u
glasu snažan ritam, te biješteća moć duvačke sekcije koju Miladijka Youneed vuče iz ranijih dana kao svoju glavnu snagu, učinile su da ovaj sastav koji je nekad suviSe jednostavno opisivan kao punk-jazz-funk mešanac (suviSe jednostavno? ma hajde molim te - prim. muz. urednika), zazvuči kao jedini dostojan odgovor na upravo opisana zbivanja. Na tragu velikih zbivanja, kao i uvek, Ritam ulaž napore da i sebe i vas obraduje opširnim intervjuom u narednom broju. Stay tuned, get wicked. D.A.
PETAR PAN NEISPUNEN DUG
JEDAN OD kardinalnih dokaza vitalnosti beogradskog rock’n’rolla je opstanak lokalne Skole power popa i u vremenima koja nisu bila tome naklonjena. Od prvog (i zauvelc najboljeg) power pop satava u gradu nikada prežaljenih legendarnih TV Morona —do danaSnje power pop scene koju živom održavaju Kurve, Mrgudi i , upravo Petar Pan, neke stvari prenose se sa generacije na generaciju ovih sastava koji su svoj život naSli u melodičnom zveketu električnih gitara. Pre svega, to je čvrsto uporiSte u zvuku The Clash— London Calling albuma, zatim ljubav prema koncertima nasuprot demo euforiji, i konačno, rodeno gubitništvo koje se sudbinski vezuje za svaki sastav ovog usmerenja. Zbog njega, jedni TV Moroni-iako možda najuzbudljiviji band beogradskog novog talasa-nikada se nisu ni približili samostalnoj ploči, zbog njega Nesalomivi odavno ne postoje, zbog njega, uostalom, ni Petar Pan joS nema svoju ploču iako ju je najf>oStenije zaradio, pobedom na PGP RTB -ovom izbornom koncertu Beorock ’B9 u proleće prošle godine. Cek ni činjenica da Petar Pan ima snimljen album 0 sopstvenom troSku, sa 13 kompozicija koje daleko odskaču od proseka jugoslovenske rock produkcije, nije naterala bossove PGP RTB-a da ispune svoju đužnost. Tako je grupa postala vlasnik fantomske, nepostojeće ploče sije je objavljivanje trebalo da omogući prirodan razvoj sastava koji podrazumeva učestalije nastupe i rad na novim pesmama. Ovako, u grupu se uselilo nepoverenje 1 rezignacija koja je definitivno odagnana njihovim sjajnim koncertom u Klubu ME, marta ove godine. Od tada, stvari kredu nabolje i kao kruna viSegodišnjeg zdravog rock’n’roll života Petra Pana, dolazi vest da je nezavisna beogradska produkcija Rockland sredinom avgusta izdala kasetu Od mrmje do Ijubavi, koja sadrži ukupno 11 (od 13 snimljenih) kompozicija „fantomskog" debi albuma (izostale su samo Moja Muza \Moja Generacija iz sporađičnih tehničkih razloga. Ako je kasetno izđavaštvo nužno zlo, do ovezvedenja povoljnijih uslova zanezavisnu produkciju ploča, onda najavljeni deal izmedu Rocklanda i Petra Pana oko samostalnog izdavanja njihove ploče do kraja ove godine obedava bolju ponudu na jugoslovenskom nezavisnom tržištu koje vinilima za sada kontinuirano snabdevaju samo kuće Blind Dog Recordings, Založba FV i Search & Destroy. Uz sedam novih kompozicija, ova ploda bi trebalo da sađrži nove, ponovosnimljene verzije njihovih, danas ved klasičnih pesama Heroji, Kaii mi, Sloboda i Drugovi. Ritam drži palčeve za sreću. kaseta Od mržnje do Ijubavi grupe Petar Pan je u prodaji u prostoru produkdcije Rockland, Obilićev Venae 16, Beograd. G.R
12