Ritam
Šta je novo na gramofonima RITMA
THEY MIGHT BE GIANTS FLOOD lElektral Naizgled nepresušno vrelo novihokasnelih američkih "novotalasnih" bendova izbacilo je jednu dragocenost—They Might Be Giants proizvođe zvuke kao što crtači rade krokije iii skice snažne u svojoj nedovršenosti, stavarajući па šaljiv način ozbiljlnu minimalističku pop muziku koja đosta duguje skoro nikome, osim možda kabareu ili Bonzo Dog Bandu /muzička trupa iz koje je delimično proizašao Leteči cirkus Montija Pajtona/. Od Birđland do Instambul /Not Constantinopole/ oni zvuče kao vaši junaci iz dečjih i crtanih filmova koji su oživeli da bi vam pričali istinu o svemiru. MY BLOODY VALENTINE GLIDER/ЕР/ /Creation/ Još jedno klizanje kroz gustu melodičnu buku na dvadesetominutnom EP-ju kojim MBV dokazuju da i dalje iđu korak ispred Ride, Cranes, Swervedriver i drugih brit-noise grupacija. utaknite cvet u struju i slušajte. DEAD CAN DANCE AION /4АВ/ Grupa velikog ličnog integriteta koja stvara možda defmitivnu globalnu muziku svog vremena, poigravajući se sa klasicističkom strogošću idejom novog srednjeg veka, koristeći čak i balkanske, slovenske muzičke motive da bi stvorila vanvremenski pomerenu atmosferu. Aion je sublimacija AD zvuka i onog što je on značio sredinom osamdesetih
GO-BETWEENS 1978-1990 /Beggars Banquet/ Jedna od onih neopisivo dragih skupina Ijudi izgubljenih na području pop muzike samo zato što su mimoišli negde putokaz sa oznakom USPEH. Dupli album sa mnoštvom izgubljenih materijala uz njveće hitove koji to nikad nisu bili. Pop
pesme sa najviše srca i iskrenog čuđenja nad životom u osamđesetim —prava istina kako treba da zvuči popularna muzika za tridesetogodišnjake: gitare i tekstovi koji greju, beskompromisnost shvaćena kao pravo da upadneš u sopstvenu zbludu, priznaš to i izađeš iz nje. Apsolutno razuružavajuće. TEENAGE FUN CLUB A CATOLIC EDUCATION /PaperhouseJ Ovo nije brilijantno, ali je više nego živo. Ukoliko ste mislili da je zvuk američke ili jugoslovenske provincije nešto od čega boli glava, probajte britansku provincijull Mladići iz Kentish Towna divljaju celim long playern na jednom od najiskrenijih debija sa Ostrva ove godine., Nije važno šta će biti sa Cnnosaur Jr./ovo je laž/
VAN MORRISON THE BEST OF /Polydor/ Ultimativna čarolija koja potvrduje da je zaokružena jedna od najvažnijih karijera u istoriji popularne muzike. TIM BUCKLEY DREAM LETER /LIVE IN LONDON 1968/ /Demon/ Smrt jednog od najvećih belih Pevača juna 1975 /u 28.godini/ bila je tragedija u ponečemu veća od jednako strašnog odlaska Sam Cookea. Najveći Crni pevač imao je strahovit uticaj na sve mlađe pevače soula, a Buckleyjev glas koji je ojedinjavao dušu i telo, seksualnost i duhovnost, beše toliko jedinsten spoj protivrečnosti da u beloj tradiciji naslednika nikad nije zaista imao, mada se smatra opšteprihvačenim da u muzičkom smislu spada u onu jazzfolkblues teritoriju koju su šezdesetih i sedamdesetih tako uspešno defmisali Van Morrison, John Martyn, Nick Drake,Laura Nyro. Ovaj dupli album beleži njegov prvi londonski nastup, na kome izvodi uglavnom kompozicije sa svoja dva najbolja albuma —Hapy Sad i Goodbye And Hello /plus šest nigde objavljenih pesama/. Glas sa druge strane tiSine ili zašto je vokal Chris Reae samo masan vie.
STEVE EARLE THE HARD WAY /МС/ Kako bi zvučali Guns & Roses da na jam sessionu prate Johnny Casha kroz obrade pesama sa Roling Stones klasika Exile On The Main Street? Steve Earla niko ne treba da prati kroz njegovu Americana sagu koja potvrduje da country i rock’n’roll nikad nisu bili suprotstavljeni i da je provineijska slika sveta dobila svog novog velikog pesnika/u onom smislu u kome je Bruce Springsteen ustvari pesnik, razume se/. Bolje od Mellencampa, tiražnije od Bossa.
Steve Earle
21