Ritam

$3,000,000 MAN

Naočili viking koga vidite na slid dole nije filmska zvezda u klasičnm smislu te red iako ima veze sa fflmom. Niječakni Nordijac. Finacje i bavi sefilmskom režijom. Zovese Renny Harlin. Prašinuje podigao onim što se u Holivudu najvišeceni. Cenom. Pretri godinejestigao u Holivudsaprijaleljem idesetak minuta fflma koji je počeo da snima u Finskoj, Prijatelj se u međuvremenu obeshrabrio i vratio kući. Harlin je ostao. Ne samo da je uspeo da uz američku pomoćzavrši jeftini prvenac "Bom American", već je dobio i priliku darežira u Holivudu. Bio je lo ne mnogo skuplji hororza producenta Irwina Yablansa ("Noćveštica"). Logično je biio očekivati da skonča u rutini B produkcije i da bude presrećan time. Onda je snimio "A Nightmare On The Elm Street". Film je koStao 5, a vratio je 50 miliona dolara. A onda se počelo dešavati ono zbog čega je završio na kolor stranama novina. Za film "Ford Farlane", filmsku promodju konlroverznog američkog komičara Апdrewa Dice Claya, dobija 500.000 dolara. Zatim kreče množenje. Režira "Die Hard П" za 750.000, a za "Aliens Ш" mu nude milion i po (projekat u meduvremenu završava u drugm rukama). Harlin nije brinuo zbog "Aliens III", a i zašto bi kada za "Gale Force", noir pastiš na tragu klasičnog Hustonovog "Key Largo" dobija senzacionalnih 3 miliona dolara. Ne ostaje ništa dugo nego da ovih dana u bioskopima pogledate nove avanlure Brucea Willisa u "Die Hard П" i proveritesami u čemu jesva la frka.

Marlon brandoi Matthew Broderick igraju zajedno u komediji "The Freshman", all ceo projekat može se naci u nevolji jer kompanija Paramount žučno protestvuje i najavljuje čaki tuibu zbog povrede autorskih prava. Medutim, ne radi se o kradi ideja iz istoimenog klasičnog nemog filma Harolda Lloyda. Marion Brando se opet vraća u redove mafije, poigravajući se sa ulogom koju je ostvario u Coppolinoj sagi o organizovanom kriminalu što ne prija Paramountu pred lansiranje trećeg dela.

PRINC STIŽE - PARE NE

Ako je Hohvud carstvo snova onda, ponajbolje hipnotizerske sposobnosti imajii administrativna odeljenja velikih producentskih kuća. Nedavno je još jednom pokazano da film koji na tržižtu skupi 300 miliona dolara joS ne mora da donese profit. Naravno, onda kada treba iz tog profita isplatiti honorar. Poznati njujorški humorista Art Buchwald je bio zapanjen kada je pogledao film "Princ otknva Ameriku" sa Eddie Murphyjem u glavnoj ulozi i otkrio da je baž on prodao tu ideju kompaniji Paramount 1983. godine i da to sada niko ne pominje. Nemajući razloga da se plaši dospevanja na "emu listu" Buchwaldje nepokomo podneo tužbu. Relativno lakoje dobio proces. Paramount je bio dužan da ispoštuje stavke ugovorara iz 1983. i isplati mu 19 procenata od čiste (neto) zarade. Mećutim, pokazalo se da film koji je koštao 40 miliona, a na blagajnama skupio 300 miliona dolara, nije doneo nikakav profit. Buchwald je opet bio zapanjen. Njegovi advokati su dobili pravo da pregledaju knjigovodstvo kompanije i samo su mogli da otkriju poznatu istinu da su holivudske firme spremne na sve da bi formalno prikazale da film nije ostvario profit. Zbog poreza i isplaćivanja honorara autorima koji uzimaju procenat od neto zarade. Zbog toga se izmižljaju troškovi, firma sama sebi (odeljenje odeljenju) naplaćuje astronomske troškoveza distribueiju i opremu. Hi, ako se u jednom gradu očekuje da film zaradi 5.000 dolara, nakaleme mu se troškovi za propagandu od 10.000 i slično. Što se tičespretnijih i moćnijih, kaožtosu Murphy Hireditelj Landis, oni se obezbeđuju tako žto im njihovi ugovori garantuju procenat od bruto prihoda (Eddie je dobio 18 miliona dolara). Za sada, Buchwald se ne predaje i ako kojim slučajem dobije proces to može radikalno izmeniti poslovanje u Hoiivudu ili bar naterali administraeiju da smisii nove načine prikrivanja troškova.

18