Ritam
VIDEO DNEVNIK KAPETANA KUKE
Dragi Dnevniče, Umro sam od straha gledajući poslednji film Wesa Cravena WES CRAVEN’S NEW NIGH'i'MARE. Pošto je u svom prvom i originalnom Košmaru alibi za sve što je radio imao upravo u činjenici da se radi o najobičnijim snovima, Craven je u ovogodišnjem nastavlcu odlučio da svoj strašan san übaci u pravi život - svojih glumaca. Tako u ovom filmu Wes Craven zaista odlučuje da napravi poslednji nastavak i da definitivno sahrani Fredija Deset godina nakon što je igrala glavnu ulogu u filmu NIGHTMARE ON ELM STREET glumica Heather Langenkamp je udata i ima malog sina Dylana. Njega muče ružni snovi i tajanstveni glas preko telefona koji zvuči kao Freddy Krueger iz maminih filmova. Uskoro saznajemo da je Heather i dalje u prijateljskim odnosima sa Robertom Englundom koji inače igra Fredija, a uskoro dobija i poziv od Robetra Shayea, inače šefa kuće New Line Cinema, koji joj nudi glavnu ulogu u novom nastavku serijala za koji scenario piše sam Wes i u kojem će se ponovo pojaviti Fredi, iako je on definitivno i nepovratno bio übijen u filmu očiglednog naslova FREDDV’S DEAD: THE FINAL NIGHTMARE. Wes takođe objašnjava kako će u svom scenariju obelodaniti da je Fredi ustvari manifestacija iskonskog zla. Zatim Heather sanja da je Fredi übio njenog muža, koji je inače majstor za specijalne efekte, u saobraćajnoj nesreći. Na sahrani ona oseti lagan zemIjotres i pomisli kako Fredi pokušava da odvuče malenog Dylana u svoj svet, pa se baca u raku ne bi li to sprečila Nešto kasnije ona ipak ođvodi Dylana kod lekara, ali ovaj pomisli da čudno dečakovo ponašanje potiče od iscrpljenosti i kao posledica prekomernog gledanja maminih filmova, pa dečaku daje sedativ. Maj-
Jun 1995.
kaprotestvuje, ali kasno je - Dylan je sada u Fredijevim rukama. Onda Fredi übija dečakovu bejbisiterku, ali dečko beži iz bolnice. U međuvremenu Heather traži pomoć od starog prijatelja glumca Johna Saxona, ali on odjednom počinje da se ponaša kao da je njen otac (uloga koju je Saxon i igrao u prvom filmu), i Heather tako konačno dospeva u ulicu Brestova. Lutajući tako i tumarajući podzemnim svetom Heather se konačno i suočava sa Fredijem i, uz Dylanovu pomoć, uspeva da ga porazi. Cravenov dovršeni scenario briše Krigera iz stvamosti. Te noći, Kapetanje usnio čudan san. Fredi me je jurio svuda po gradu. Ja sam, kao, pokušao da mu pobegnem, pa sam prvo utrčao u Sava centar gde me je dočekalo nekoliko hiljada zaljubljenika u kulturu koji su svi bili u stvari Frediji i koji su samo želeli da me rastrgnu, ali ja sam bio brži pa sam utrčao u studio Trećeg kanala gde su hteh da gostujem kod S.Z. ali meni je to bilo gore i od kulturnjaka, pa sam rešio da napustim to zdanje na obali геке, te sam pobegao u svoj grad, ali i tamo me je čekao Fredi škripući svojim opaldm pandžama Nekako sam ga eskivirao i pomislio kako ne bi bilo loše da odem u 20. oktobar, јег je Gidra sigumo jači od Fredija, ali nekako sam podsvesno znao da je ovo ipak samo san i da će i Gidra imati na sebi prugasti džemper, pa sam zato nastavio da besciljno lutam. Znao sam da nikako ne smem da zaspim, pa sam zato otišao da malo prilegnem, ma koliko to glupo zvučalo. Brzo sam zaspao i tako se našao ođednom u Skupštini gde je upravo svirala Galija. I dok je Fredi pojao o pravoslavlju, ja sam se sav onako prestrašen probudio i vratio u onaj prvi san. Već mi
je bilo dosta svega i rešen da konačno završim ovu noćnu moru odlučio sam da se hrabro suprotstavim gadu - pa šta bude. Poslednja Fredijeva manifestacija koje se sećam bila je žensko i imala je cvet u kosi. To me je definitivno dotuklo. Vrišteći sam se probudio u zoru. U kući je sve bilo vrlo tiho i mimo. Zapaho sam sveću i proverio da li ukućani mirno spavaju. Mimo su.spavah. Posle svega ovoga ja sam odlučio da se više, bar za izvesno vreme, ne bavim horor filmovima, te sam odlučio da u svojoj omiljenoj videoteći pronađem neke fine, Ijudske priče, humane i po mogućstvu ekološke. Odmah sam pronašao dobitnu kombinaciju pod imenom NELL reditelja Michaela Apteđa Michael mi nije nepoznat stvaralac: gledao sam jedan njegov film u kom se Rutger Hauer brine o beloglavom supu ili nekom sličnom retkom orlu, pa sam gledao i onaj u kom se Sigoumey Weaver druži sa majmunima i to onim najvećim, a gledao sam bogami i onaj sa nesrećnim Indijancima koje ргоgoni FBI. O filmu NELL sam znao samo to da igraju Jody Foster i Liam Neeson zvani Šindler. To mi je bilo i više nego dovoljno. Jody je Nell, naravno, i ona ovđe igra devojku koja se rodila u šumi od majke normalne, a ne vučice, ali ne baš skroz normalne, nego od neke nesrećnice koju su silovali banditi, pa je još posle toga imala i moždani uđar od kojeg joj se jedna strana hca parahzovala, pa više nije mogla da priča normalno. U takvom je stanju ona u toj nedođiji ođgajala Jody, pa ova jadna i nije imala neke naročite šanse da nauči da priča. Pošto je gospođa mama umrla, naša heroina je ostala sama u šumi, sve dok nije naišao Šindler koji u ovom filmu nije Nemac nego Amerikanac i to lekar. On shvati da je Neh plašljiva i pomalo nenormalna, ah nikako ne dozvoljava da malu divljakušu zatvore u bol-
74