RTV Teorija i praksa

OTVORHNOG UNIVERZITETA u Britaniji i DELTA PROJEKTA u išvedskoj. Predlaže da se u obrazovanju izgradi optimalna kombinacija multimedijskog sistema uz sarađnju RTV-kuća i obrazovnih institucija. O aktuelnosti osnovnog obrazovanja ■odraslih u ekonomskim nedovoljno razvijenim područjima Jugoslavije pišu dr Jašar Redžepagić i Radivoje Kulić, profesori Filozofskog fakulteta u Prištini. Iznoseći stanje obrazovanja odraslih postavljaju pitanje: šta bi trebalo preduzeti da bi rad na obrazovanju odraslih bio , nrganizovaniji, višeg kvaliteta i dao bolje rezultate? Ističući neke važne uslove za postizanje toga, zaključuju da se organizacije udruženog rada moraju više angažovati u cilju likvidiranja nepismenosti i polupismenosti što bi doprinelo promeni obrazovnog nivoa u našoj zemlji. O nekim aspektima definisanja Junkcije radija u obrazovanju odraslih piše dr Anatoli Damjanovski, prodekan Filozofskog fakulteta u Skoplju i postavlja pitanje: kakve su stvarne mogućnosti radija, i na kojim osnovnim tačkama ол može i mora da intenzivira svoju edukativnu funkciju? Analizirajući teoriju i praksu korišćenja radija u obrazovanju autor konstatuje đa ukoliko se opšti kulturni nivo radnih Ijuđi, utoliko će se više moći pomoću radija da ostvaruju raznovrsni i složeniji ■vaspitno-obrazovni programi. On veruje da će u najbližoj budućnosti radio i televizija postati masovno sredstvo za permanentno obrazovanje generacija. Neki aspekti primene specijalnih radio-emisija u ohrazovno-vaspitnom radu s odraslima u SAP Vojvodini, naslov je rada Žarka Popova , piedsednika Andragoškog društva Vojvodine u kome se analizira kvalifikaciona strcktura zaposlenih i navode podaci o radničkim univerzitetima i drugim oblicima obrazovanja među kojima svoje

mesto imaju i radio emisije koje su naročito koristile kandidatima za vanredno polaganje ispita. Popov zapaža da radio postaje sve više lična a ne porodična stvar i da treba brže razvijati obrazovne programe radi potpunijeg zadovoljavanja raznovrsnih potreba naroda i narodnosti Vojvodine. Problemi sela i opšte obrazovanje odraslih na radiju je rad dr Vladimira Raškovića, profesora Ekonomskog fakulteta u Beogradu, u kome posebno naglašava nezamislivost savremenog seoskog života bez radija, niti pak programske orijentacije radija bez namenjenosti selu i seljaku —• poljoprivrednoj proizvodnji. Izlaže ocenu dosadašnje uloge i raznovrsnih uticaja radija na selo, te obrazlaže potrebu razgraničavanja programa radija za selo od đrugih emisija. Radio ima društvenu misiju vesnika, preteče, nosioca progresivnih ideja, učesnika u realizovanju opšte-društvenog programa preobražaja sela i kritičar zaostajanja razvitka sela i poljoprivrede za mogućnostima prirodnih uslova. Radio može dati svoj udeo da snage sela radni Ijudi kao modemi proizvođači budu i osnovna pokretačka snaga preobražaja sela i njegovog samoupravnog socijalističkog razvitka. Autor ne sumnja da će radio postati osnovni saputnik čoveka sa sela. I Iskustva svetskog radija u podruiju obrazovanja odraslih, Informaciju o obrazovnim programima za odrasle predložio je Branko Petrovič, odgovorni urednik Obrazovnog programa Radio-Beograda nabrajajući i obrazlažući pojedine vrste obrazovnih emisija, raspoređenih u: neposredno obrazovne emisije, zatim emisije obrazovnog karaktera koje pripremaju druge redakcije, te posebni ciklusi i serije u terminima informativnog programa, među kojima se svojim karakterom ističe Škola samoupravljača otvaranje Radio-Beograda prema široj društvenoj zajednici. .. Autor podvlači

139