RTV Teorija i praksa

što ne vodimo računa o onome što sam nazvao „štafetama”. Postoji tematska štafeta, postoji autorska Stafeta, postoji činjenična štafeta. Novinar o jednoj oblasti ne piše sam za sebe i ne samo o toj oblasti. O srodnim temama iz iste oblasti pišu i drugi u ovoj redakciji. Da li znam šta oni pišu, da li oni na mene upućuju slušaoca, da li se ja pozivam na njih? Ta vrsta štafete gotovo se ne primenjuje, a dobro bi došla.

111 KOMENTAR RADIO-BEOGRADA U nizu emisija, dnevni ritam programa ima svoju štafetu: jutro - najavno iščekivanje, Novosti dana - „prva lopta” sa izveštajem o dogadjajima, Dnevnik - sredjen stav, ocena tog zbivanja, u 22 časa nešto što je naš radio-članak. Mi nemamo članka u novinskom smislu, ali kompenziramo taj nedostatak popodne u 17, polučasovnom emisijom koja ima ambiciju kakva odgovara ambiciji članaka u novinama. A imamo i večernju Temu dana posle vesti, koja treba da da svestraniji, argumentovani osvrt, nešto što liči na članak, člankopisačku dopunu komentara. U tom postoji, dakle, i činjenična, i autorska, i tematska štafeta. I trebalo bi se pozivati na ono što je na programu rekao prethodnik. Ne stalno i uvek, ali računati na to, pogledati to što je već rečeno. I znati da o tome niko za večeras piše, pa i njemu dati „šlagvort”. Računati na to da imamo timski zadatak i da ga timski možemo izvršiti, a ne samo svako za sebe i bez obzira šta je u prethodnim emisijama rečeno. Do te mere nekad ovu tematsku i programsku dnevnu štafetu remetimo, da ima slučajeva da, recimo, onaj ko pravi Dnevnik ne zna šta je išlo u Novostima dana. Istu stvar dače u istoj verziji, iako je mogao da napravi drugu. Izvanredna je važnost pauze i stvaranja tenzije radi akcenta koji nije buran. Više čemo da podvučemo poentu svog komentara odgovarajućom pauzom, tenzijom razmišljanja, a i smišljenom pauzom, koju smo sami odredili, posle jednog pitanja, koja omogučava primaocu poruke da se malo zadrži na tome i da oseti da je tu stavljen ne buran, več smisleni akcent.

122