RTV Teorija i praksa

teže je postiči od veštine samog programskog kreatora da se dovoljno izrazi. BORBA ZA KVALITET PORUKA Ceo naredni period, bez obzira na nove tehničke modifikacije postoječih masovnih medija, teči če i dalje u okvirima napora, ili bolje reči borbe, da se unutrašnjim kvalitetima prevazidju same tehničke mogučnosti; sam sadržaj, program, poruka treba da donesu presudno značenje kojim se opravdava medij. Bez obzira na samosvojna dejstva radija, televizije ili štampe, na područja gde su oni efikasniji ili manje efikasni, raste značaj njihovog kvaliteta u ovom periodu, i mora se očekivati tendencija ka „ujednačavanju nivoa”, dakle borbe za potenciranjem stvarnog kvaliteta poruke, stvarne ekskluzivnosti, moči da dovoljno i dobro kažu nešto, da donesu sadržaj, poruku, atrakciju, kulturnu vrednost bolje od ma kojeg drugog medija. Sve su indicije za to da če se ovde usredsrediti glavni napori za društvenim uticajem i opravdanošću. Sve ovo odnosi se naročito na informativnu funkciju radija. U ostalim oblastima postoje izvesne ili čak dovoljne specifičnosti ali na planu opšte i potpune informatike mediji u takvoj meri teže da se izjednače, uzimajući u obzir sve raznolike okolnosti usred kojih deluju, da ponovo sve počinje da zavisi od talenta, velike zamisli, potpunog svladavnja problematike, ekskluziviteta, pogodjenog susreta sa auditorijem, od „svarljivosti”, „prihvatljivosti” načina na koji su informacije pružene, „ekonomičnosti informacije za ličnost koja je prima”, itd. itd. Najbitniji je kvalitet informacije, a raznolika tehnička sredstva postaju samo pomagala za njenu distribuciju, što i jeste njihpva prava priroda, Taj zahtev, kvalitativno nov u poredjenju sa ranijim razvitkom, ma koliko da je nastavak starih težnji da se ide u когак sa razvojem svih medija i stvarnosti, onemogućava zaklanjanje tehničkim karakteristikama medija, i na sasvim nov stepen diže značaj kreativnog delovanja pojedinog radnika u masovnom komuniciranju. Paralelno sa ovim tokovima narasta i tendencija za prevazilaženjem zagušenja informacijama. Tzv. „eksplozija informacija”, ima korene u nepripremljenosti publike za niz oblasti šire nepoznatih tako da svaka priča iz inače uže vrlo

90