RTV Teorija i praksa

našim mišljenjima, polovina sadašnjeg programa ne bi mogla da ide u etar. Zašto? Zato što nije televizijski! Mislim da se televizija, u poslednje vreme, strašno odvojila od svoje osnovne namene, od sebe same, od svoje prirode. Može biti da je na to uticala i tehnika, tehnika koja je donela magnetoskop. Tako nam je napravila više kućnu biblioteku ili teleteku nego pravu televiziju. Jedan primer ču da vam navedem. }a sam imao zadovoljstvo ili nezadovoljstvo, 1957. godine, da osnujem i da prvi stvorim i režiram televizijski dnevnik Televizije Moskva I to sam radio jedno mesec dana. To je bila živa emisija. Organizovao sam službu, kao što je mi sad imamo, sa dopisnicima itd. Рге tri godine sam bio ponovo u Moskvi i video sam do čega se sad došlo kod njih. Ovo govorim da biste videli da to nije samo naš problem. Oni i televizijski dnevnik snimaju na magnetoskop, i to, recimo, jedno 15 sati ranije! Gde je tu televizija, gde je tu novost, gde je tu ogledalo života, kad oni imaju snimljen čak i televizijski dnevnik?! Sve je provereno! Mislim da i taj strah i ta želja da se sve osigura i proveri, da je to übilo mnoge slobode i mnoge kvalitete na televiziji. 6 Koliko smo mi nekad pokušavali, tražili bolja rešenja! Verovatno zato što nismo ništa znali. A svi sad, kad dođu kao mladi svršeni studenti, s t , i misle da sve znaju. Mi nismo znali i mcrali smo da diskutujemo, da razmišljamo. Pomenuh pitanje: šta je to televizija a šta pozorište? Na primer: predstava Pučina Jugoslovenskog dramskog pozorišta dobila je sve moguče nagrade za režiju, kao predstava itd. A kad je došla na televiziju,

6 „...Časopis nastoji da pomaže kulturu stvaralaštva, kao i kulturu gledanja TV, pa bi trebalo da sagledamo značajne domete i uspehe, ali i slabosti које se ne mogu sakriti od kritički doraslih gledalaca. Kako reći, stvar je svakog učesnika u razgovoru, ali i svih zajedno. Trebalo bi da izložimo svoja viđenja razvoja TVB, njenog delovanja od samog početka do кгаја druge decenije, što je samo osnova za bolju TV. I ona je medij Čije transformisanje traži život i društveno-politička dokumenta (deo iz pisama upućenih pozvanima na razgovor).

25