RTV Teorija i praksa

znanje sve ugroženije. Mi dobijamo kvalifikovane Ijude, ali oni su sve ugroženiji? Zašto? I razvojem tehnike, koji u tome, kod nas ima poseban značaj. Naše se novinarstvo ne razvija na principu proverenog, na principu oportuniteta samo tačnog i bukvalno društveno korisnog, nego mi prihvatamo princip: vest je najvažnija, ima da ide. Vrlo je malo vesti koje televizija ne saopštava. Kad je o tome reč, to je više procena da li to interesuje gledaoce, nego što je zabranjeno. Ništa praktično nije zabranjeno, osim državne tajne. A toga je, naravno, vrlo malo. Postavlja se sada pitanje, recimo najnovijeg razvoja elektronskog novinarstva. Evo, stigle su i male kamere sa magnetoskopima-Kompjuterima za montiranje. O čemu se radi? Novinar koji izveštava iz Savezne skupštine, nema više ni bitnih pet minuta da se konsultuje sa glavnim urednikom, pre slanja izveštaja. On izveštaj odmah pravi. Znači, elektronika mu je tako omogučila. Kamera je teška četiri kilograma. On odmah izveštava u studio. Odmah se montira, iako još ima jedan sat do Dnevnika. Znači on može da izveštava sa skupštinske sednice u 19 časova, a može da se javi u Dnevnik i direktno. Sada je u pitanju - koliko je fizički i psihički spreman, mtelektualno sposoban da odmah reprodukuje. Mi već iduče godine film praktično izbacujemo iz TV Dnevnika. S filmom vrlo skoro više nečemo raditi. Nama je film spor, u tv novinarstvu filma više neče biti. Čudili smo se kad je došao Nikson, pa su amerikanci doneli svoje kutije, i sve to uradili elektronski. To mi radimo od 1. februara, jer je već stigla kompletna elektronska oprema.

59