RTV Teorija i praksa

U prvoj identifikaciji smo neprikosnoveni u zahtevima, tj. Radio-Beograd je bez ikakve dileme kuća ovog društva, ove Partije, ovog Socijalističkog saveza, Tita i ta identifikacija je apsolutna. Ne težimo da stvaramo solističke zvezde, ne želimo da „prozivamo” društvo u ime svoje radio-stanice, koja se upinje da postane savest društva. Najmanje smo spremni da pojedincu damo ulogu društvene savesti koja će rešavati'probieme. Postoje društvene institucije koje treba da funkcionišu, a mi doprinosimo njihovom funkcionisanju, ne zamenjujemo ih niti zapostavljamo. Druga identifikacija (sa timom) je prilično zapostavljena. Ne vodi se dovoljno računa šta je pre rečeno o nekoj temi i šta su reporteri iz drugih rubrika o sličnim temama objavili. Ova identifikacija pojedinca - novinara sa redakcijskim timom ostvaruje se (mada nedovoljno u dosadašnjoj praksi) u sve četiri faze programske proizvodnje: planiranju emisija po sađržajima i žanrovima, pripremanju, izvođenju i analizi programa. Disciplinovano učešće u svakoj od ovih faza, u skladu sa organizadono-statutarnim i operativnim normama i dogovorima, elementarni je uslov za funkcionisanje tima, pa i za mogućnost pojedinačne identifikacije sa njim. Puna javnost rada svih delova i instanci redakcije, verifikovanje svih predloga i ideja na kolegijalnim telima i rubričkim sastancima, svesrdnost i inventivnost, takođe su preduslovi i okviri za samoupravne odluke o individualnom vrednovanju rada, nagrađivanju, kadrovskim promenama, itd. Treća identifikacija (sa slušaocem) je i dan-danas rak rana naših radio-programa. Novine su zbog tiraža i tržišta na tu identifikaciju veoma upučene. Identifikacija sa slušaocem na radiju je najmanje razrađena. Ostvarivanjem ovih obnovljenih koncepcija i razvijanjem funkcije voditelja, to sve treba da se ispravi. Da se još bolje zadrži u akcionom smeru ona prva identifikacija, da se razrađuje ona druga u redakcijskom kolektivnom radu Informativnog programa i njegovog kolegijuma i međurubričkoj saradnji, i da se razmišlja i pokazuje invencija u ovoj trečoj; da svaki voditelj pokaže najviše što zna i da nađe most ka motivaciji slušaoca kao načinu plasmana materijala.

42