RTV Teorija i praksa

U jednom trenutku čovjek kojeg sam snimio za jedno poslijepodne, a obično se smatra da se takva emisija radi tri-četiri dana, taj isti čovjek se zamorio i nije više bio onako iskren, pa sam dijelove gdje je pokušavao ma!o da glumi, da odigra nekakav svoj teatar, izbacivao. Čini mi se da sam došao sutradan, da bi onda tog teatra bilo mnogo više. On je ovako bio svjež i ja sam maksimalno radio dok je trajala njegova svježina i sve se dogodilo za nekih 3-4 sata. Jednostavno nismo prestajali, nisam htio dozvolitd da se on „ohladi”, da dobije nekakav drugi pristup, on je tog trenutka bio iskren, imao je puno povjerenje u mene i ja sam to nastojao iskoristiti. Inače što se tiče poruke, ja mislim da je osnovna dilema svakog dokumentariste ta mjera. Ako poštujete čovjeka, a u tom slučaju ja sam imao čini mi se puno razloga da ga poštujem jer se on veoma iskreno otvarao, onda ga morate čuvati od nečega što bi, po nekom, bila kompletna slika. Mislim da smo tog čovjeka snimili u sretnim okolnostima, jer smo mogli naiči i u trenutku kada je indisponiran i kada vjerojatno ne bi dobro surađivao. DIMITRIJE PEKIĆ: Imam utisak da su sve vreme televizijske kuće i autori u njima išli prema zrelosti, dokazujući svoju zrelost kroz dokumentarni program. Međutim, čini mi se da se nekako u tome posustalo danas, odjednom se autori i ekipe okreću kontakt-programu, direktnom prenosu, i smatraju da je dovoljno napraviti jednu takvu emisiju pa je uloga autora i televizije završena. Ne mislim da je (o pogrešno, ali se tako neprekidno zanemaruje „čisti” dokumentarni program. Nekada je bilo toliko dokumentarnog progiama da se razmišljalo u koje termine ga staviti, a danas se stvara veoma malo, RAJKO CEROVIĆ: Mislin da je to problem svih naših TV centara. U početku, u prvin danima naše teldVizije, nismo imali toliki broj studija i tolike elektronske mogućnosti, pa se više oslanjalo na dokunentarni program, na filmsku proizvodnju. Onda je bilo i Ijudi a filma koji su imali filmske pretenzije, a bilo je tih godim i dovoljno entuzijazma da se rade takve teme. Danas, kada si svi televizijski centri dobili prvi, drugi, treči i četvrti studio.kada je mnogo jeftinije i u krajnjem slučaju efikasnije,

82