RTV Teorija i praksa
dolazi kao jedan od višestruko mogućih odgovora na potrebe koje postoje u društvu i razumevanja prirode medija. A te potrebe se mogu i ovako iskazati: • potreba da se unapređuje obrazovanje; • potreba da se potpomogne übrzavanje društvenog i ekonomskog razvoja zemlje; • potreba da se društvo, društvene grupe i pojedinci upućuju kako da se prilagođavaju stalnim promenama koje sve übrzanije donose nauka i tehnika, rad i život; • potreba da se pomaže onima koji su psiho-fizički oštečeni, ali i onima oštečenim društvenim nepogodnostima (udaljenost mesta življenja i siromaštvo). Ove potrebe se zadovoljavaju najraznovrsnijim programima od kojih bih pomenuo sledeče grupe: 1. društveno vaspitanje - opšte i posebno; 2. poljoprivredno obrazovanje; 3. podizanje nivoa pismenosti (postoji petostepena skala pismenosti); 4. stručno usavršavanje nastavnika; 5. učenje stranih jezika; 6. učenje savremene matematike, biologije i fizike; 7. visoko obrazovanje onih koji ne mogu redovno da pohađaju univerzitet (a za redovne studente neke zajedničke naučne oblasti), i 8. upoznavanje kulture i umetnosti. U ove grupe staju skoro svi sadržaji TV emisija. I u svima možemo sarađivati. Edukativna televizija se može posmatrati i kroz situacije u kojima deluje: 1. u odnosu na nivo obrazovanja postoje programi • za predškolski dečji uzrast; • za osnovne škole; • za srednje škole; • za univerzitete, i • za razne nivoe obrazovanja odraslih građana.
31