RTV Teorija i praksa
1971. godine zacrtao je funkcije i ciljeve masovnih medija u našem društvu. U zaključcima Kongresa se kaže: Radio i televizija, film, štampa su sredstva masovne komunikacije, snažni istrumenti ideološkog obrazovanja, kovači kolektivne svesti čije koriščenje i razvoj ne može da bude prepušteno slučajevima improvizacije i spontanosti... Potrebno je da se između Ministarstva za obrazovanje i odgovornih tela, zaduženih za sredstva komunikacija uspostavi tesna veza radi izrade radio, televizijskih i filmskih programa, novinskih članaka, literamih i umetničkih dela koja če na efikasan način doprineti formiranju dece i omladine. U zaključcima se takođe kaže: Kongres je podvukao potrebu da se radio i televizija smatraju ne samo kao zabava i razonoda, već prvenstveno kao instrumenti od velikog značaja za formiranje svesti novog čoveka. U maju 1973. godine održan je prvi zbor obrazovne televizije čije su diskusije bile usredsređene na preporuke Prvog kongresa za obrazovanje i kulturu na čijim osnovama se takođe postavilo ponovno planiranje, proširenje i unapređenje svih blokova televizijskog programa. Na tom sastanku je zaključeno da se priđe razradi svih tipova obrazovnog programa: za široke mase ili indirektno obrazovanje i za uže krugove (televizijski časovi) namenjeni studentima i profesorima. Ipak, pitanje obrazovne televizije ne sme se ograničiti samo na programe posvećene formalnom obrazovanju već smatramo da se mora razmatrati daleko šire tako da obuhvati praktično sve televizijske programe. Pre svega, moraju se imati u vidu programi za decu. Dečji programi, koji nisu imali tradiciju na našim masovnim medijima, zauzimaju danas značajno mesto i okupljaju stručnjake različitih disciplina u pokušaju da se postepeno postigne nivo koji zahteva formiranje novih generacija. „Dečji odsek” Kubanskog instituta za radio i televiziju, osnovan 1966. godine, danas emituje programe koji su prilagođeni uzrastu, nivou obrazovanja i strukturi slušalaca, sa ciljem da do maksimuma razviju stvaralačku sposobnost dece i njihovu ideološku svest koju zahteva naš društveni sistem i integralni razvoj čoveka. Dečji program sada obuhvata crtane filmove, programe sa lutkama kao i programe u kojima učestvuju sama deca, da bi se kroz igru razvijale kako fizičke tako i mentalne sposobnosti, ne zapostavljajući pri tom ni umetničke aktivnosti.
39