RTV Teorija i praksa
jedna dobra drama nego tri loše - rekao је jedan govornik), a isto tako kvalitet i stvaralački domet nije monopol razvijenijih studija, o čemu govore brojni primeri. Mišljenje da se funkcija zbližavanja može najuspešnije postiči izvesnim obaveznim, čvršćim, pa čak i centralizovanim oblicima programske saradnje primljeno je s velikom rezervom. Izražen je stav da bi takav odnos opasno ugrozio integritet svakog našeg centra i da odgovornost za negovanje zajedništva leži u jednakoj meri na svakom našem studiju. RAZVO] PROGRAMA Svojim uvodnim napomenama Rado Cilenšek je otvorio široku skalu pitanja počev od toga da li na najbolji način koristimo postojeći program, pa do pitanja daljeg programskog razvoja koje stavlja na dnevni red umnožavanje posebnih interesa. Cilenšek je istakao stepen razvoja informativnih programa, deficitarnost igranih programa, kao i krupne zadatke koji stoje pred obrazovnim programima. Posebno je istakao potrebu koriščenja novih produkcionih metoda i tehnologija koji pružaju značajne mogučnosti za razvijanje televizijskog izraza i racionalniju proizvodnju. U diskusiji je istaknuto da je neophodno, pri ocrtavanju daljeg puta razvoja programa, početi od potreba društva i njegovih ekonomskih mogućnosti. U pogledu informativnih programa izražen je zahtev za više „žive” televizije, ne samo u smislu tehnološkog metoda, već i u smislu njihovog približavanja stvarnim životnim tokovima. U tim programima treba preovladati pojave zatvaranja različitih interesa u opštinama, regionima, republikama i pokrajinama, zbog čega je teško artikulisati autentične interese društvenog razvoja. Ukazano je takođe na deficitarnost igranih programa, koji su veoma dobro primljeni u gledalištu, ali koji su u isto vreme u nepovoljnom položaju prema velikoj stranoj produkciji ove vrste. Ovo područje pre svega zahteva veči stepen udruživanja rada i sredstava, kao i orijentaciju na novu proizvodnu tehnologiju, koja omogučuje racionalniji rad. Posebni zadaci u narednom periodu stoje pred daljim razvojem obrazovnih, posebno školskih programa, vezano sa naporima za reformu školskog sistema i potrebe permanentnog obrazovanja. U diskusiji je takođe ukazano da nedostaju obrazovno-vaspimi sadržaji usmereni na povećanje odbrambene sposobnosti naše zemlje.
29