RTV Teorija i praksa

Na svim tim nivoima i u svim tim oblicima socijalističkog samoupravnog društva ispoljavaju se, usaglašavaju i povezuju mišljenja, stanovišta i interesi samoupravno organizovanih radnih Ijudi i građana. Informisanje prožima celokupnu strukturu samoupravnog društva, od baze do vrha i obrnuto. Krajnje je pojednostavljeno gledište koje unutar te strukture vidi samo jednosmeran - od baze prema vrhu - tok informacija, a ne i onaj povratni ~iz opšte zajednice društvene svijesti ka čovjeku” (T.Kurtović), Takva dvosmerna informacija je deo socijalističkog samoupravnog kretanja. Ona doprinosi čovekovom stvaralaštvu u radu i samoupravljanju, njegovom humanizmu i oslobođenju, ona ga ne ostavlja u stanju iščekivanja, bezglasne osame i zadovoljstva postignutim. U razvijenim i složenim informativnim tokovima našeg savremenog društva sredstva masovnog komuniciranja značajne doprinose strujanju informacija kroz sve segmente društva, utiču na razvoj društva, na njegovu koherentnost i jedinstvo. Poruke masovnih medija, pokazuju to rezultati istraživanja i kod nas i u svetu, deluju na čovekovo mišljenje, izgradnju stavova, na njegov odnos prema stvaralačkoj praksi, na njegovu socijalizaciju i koriščenje slobodnog vremena. U našem društvu sredstva masovnog komuniciranja doživljavaju i brzu ekspanziju i korenitu transformaciju u skladu sa socijalnim okvirom u kojem deluju i položajem koji u društvu imaju, Okrenuti zadovoljavanju raznovrsnih komunikacionih potreba diferencirane i strukturirarie publike, i po sociodemografskim i po nacionalnim obeležjima, sredstva masovnog komuniciranja kod nas - u skladu sa sve raznovrsnijim oblicima njihovog podruštvljavanja - preuzimaju i neke funkcije interpersonalnog komuniciranja stalno nastojeći da premoste posredništvo (između pošiljaoca i primaoca postoji medij) i jednosmernost (pošiljalac i primalac udaljeni su vremenski i prostorno). Nijedno sredstvo masovne komunikacije u istoriji Ijudske civilizacije nije imalo tako buran razvoj, niti toliki broj korisnika kao televizija, Mada i sama posrednička i jednosmerna, televizija svojim jezikom prezentacije poruke stvara kod gledaoca utisak prisustva, utisak fizičkog dodira sa događajem koji se prenosi i

201